بهداشت و سلامت

این ۵ غذا را در تابستان نخورید!

متخصصان می گویند که خوردن برخی غذاها در طول تابستان می تواند باعث کم آبی بدن و بیماری شود. هیدراته ماندن در هر زمانی مهم است، اما در طول تابستان حتی بیشتر از این مهم است. در این فصل، ما احساس می کنیم باید تلاش بیشتری برای استفاده از مایعات و سایر غذاهای مغذی برای مبارزه با گرما و حفظ سلامتی انجام دهیم. در این مطلب با غذای تابستانی دلتا آشنا می شویم.

غذاهای نامناسب فصل تابستان چیست

با توجه به اینکه بدن ما 60 تا 70 درصد از آب تشکیل شده است و اندام های مهم ما مانند قلب، ریه ها، کبد برای عملکرد صحیح به مایع نیاز دارند، بنابراین توجه به رژیم غذایی در فصل تابستان بسیار مهم است.

نوشیدن قهوه

محققان تاکید می کنند که اجتناب از نوشیدن بیش از حد قهوه در تابستان مهم است. نوشیدنی های کافئین دار از جمله قهوه ادرار آور هستند و باعث تشنگی می شوند زیرا باعث دفع بیشتر ادرار می شوند. همه ما عاشق نوشیدن قهوه هستیم و این به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است، اما در عین حال، کافئین جریان خون را به کلیه ها افزایش می دهد و آنها را به دفع آب بیشتر تشویق می کند. این منجر به تکرر ادرار می شود. ادرار و آب اضافی.

نوشیدنی‌های الکلی

الکل و مشتقات آن نیز حاوی عوامل کم‌آبی هستند که می‌توانند باعث کم‌آبی بدن شوند. استفاده از الکل باید کاملا حذف شود.

مرتبط  دلایل خستگی دائم چیست؟

مواد غذایی سرشار از پروتئین

رژیم غذایی با پروتئین بالا نیز می تواند منجر به کم آبی در تابستان شود. بدن از آب بیشتری برای متابولیسم نیتروژن طبیعی موجود در پروتئین استفاده می کند، بنابراین سلول ها می توانند مقدار قابل توجهی آب از دست بدهند و شما را کم آب می کند.

نوشیدن چای

در تابستان زیاد چای ننوشید. این نوشیدنی محبوب ترین نوشیدنی در کشور ما است، اما چای به دلیل داشتن کافئین می تواند باعث کم آبی بدن شود.

شکلات تلخ

شکلات تلخ در صورت مصرف بیش از حد در تابستان می تواند باعث افزایش ضربان قلب، اسهال، اضطراب، تحریک پذیری، عصبی شدن و کم آبی بدن شود.

راه‌حل ساده

بهترین راه برای جلوگیری از کم آبی بدن، به خصوص در ماه های تابستان، نوشیدن مقدار زیادی آب تمیز (حداقل 8 تا 10 لیوان) در روز است. اگر فعالیت بدنی دارید یا مجبور هستید در گرما بیرون باشید، باید آب بیشتری بنوشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا