پارچه و خیاطی

همه‌چیز درباره پارچه گاباردین؛ تاریخچه، کاربرد و نگهداری این پارچه زیبا

اگر روی عنوان این مقاله کلیک کرده اید و می خواهید آن را بخوانید، قطعا از آن دسته افرادی هستید که به جزئیات لباس خود توجه می کنند. جنس و نوع پارچه برای شما مهم است. برای انتخاب لباس حرفه ای، خوب است با پارچه های مختلف مانند پارچه های گاباردین آشنا باشید. اگر نام گاباردین را شنیده اید به چشمان خود بی اعتماد نشوید زیرا در ایران گاهی به پارچه گاباردین گاردن می گویند. این پارچه بسیار بادوام است و برای بسیاری از لباس ها مناسب است. امروز در Manumade می خواهیم بدانیم پارچه گاباردین چیست و از کجا آن را تهیه کنیم.

تاریخچه پارچه گاباردین

گاباردین پارچه ای با ساختار متراکم است و اغلب از پنبه ساخته می شود. بادوام و قوی. بنابراین انتخاب مناسبی برای دوخت شلوار، مانتو، لباس، کت و شلوار و سایر لباس ها محسوب می شود. در قرن بعد، قرن شانزدهم، اکثر افراد طبقه پایین گاباردین می پوشیدند. روی لباس هایشان گاباردین می پوشند یا به کمر بسته می شوند. بعدها گاباردین را گاهی بارانی نیز می نامیدند. اما در اواخر قرن نوزدهم، توماس باربری پارچه ای بادوام و پر جنب و جوش از چیزی که امروزه گاباردین نامیده می شود، می خواست. در نهایت یک پارچه پشمی پیچ خورده برای بافت قوی و دوام طراحی کردند. این پارچه از یک طرف جامد و از طرف دیگر راه راه است. یعنی سبک بافت مشخصه. توماس باربری لباس های زیادی از گاباردین ساخت که خیلی زود وارد بازار پوشاک شد.

مرتبط  پارچه فاستونی چه کاربردهایی دارد + ایده دوخت

وجه تمایز پارچه گاباردین

گاهی اوقات می توانید لباس بپوشید و با طبیعت مهربان باشید. مانند زمانی که پارچه گاباردین را انتخاب می کنیم. بیایید نگاهی به ویژگی هایی بیندازیم که این سبک را برجسته می کند:

بادوام است

به لباسی فکر می کنید که سال ها دوام بیاورد؟ به گاباردین فکر کنید. این نوع پارچه با داشتن بافتی سرزنده و مستحکم فقط برای یک یا دو فصل خریداری نمی شود. در واقع خرید چنین لباسی یک سرمایه گذاری خوب است. هم از کیفیت و هم از دوام لذت خواهید برد.

ضدآب است

از ویژگی های جذاب این نوع پارچه مقاومت آن در برابر نفوذ آب است.در واقع فکر نکنید حتی یک قطره آب از آن عبور نمی کند.اما بیشتر از لباس های دیگر شما را خشک نگه می دارد.به همین دلیل محبوب ترین پارچه برای دوخت آب به شمار می رود

|

حس خوبی دارد

اکثر بافت های ضخیم ظریف در نظر گرفته نمی شوند. اما وقتی بارانی را می پوشم لطافت آن را حس می کنم. این پارچه راحت است و من عاشق پوشیدن آن هستم.

چروک نمی‌شود

اگر به چین و چروک حساس هستید، گاباردین برای شما مناسب است. چون دوست دارد در همان حالت بماند و به راحتی چروک نمی شود.

با طبیعت مهربانی می‌کند

برخی از انواع گاباردین پنبه ای از پنبه ارگانیک به دست می آیند و در تولید آنها از هیچ محصول حیوانی استفاده نمی شود. این نوع پارچه با طبیعت و حیوانات بسیار مهربان است.

زیست تجزیه‌پذیر است

کمی عجیب شد؟ داستان ساده است: پشم تا گاباردین. ساخته شده از پلی استر یا پنبه، هیچ گونه مواد شیمیایی در تولید استفاده نمی شود. در این صورت زباله ها در حدود 5 تا 10 سال به طور کامل تجزیه شده و به طبیعت باز می گردند. مدت زمان این دوره بستگی به تکنولوژی تولید پنبه دارد.

مرتبط  انواع پارچه دامنی و 5 مدل دامن کاربردی + عکس

کاربرد آن در دوخت پوشاک

این نوع پارچه هم برای پوشاک زنانه و هم برای مردانه استفاده می شود. گاباردین یک ماده عالی برای ساخت کت و بارانی است. اما استفاده از آن فقط به باران محدود نمی شود. از پارچه گاباردین برای ساخت شلوار مردانه، کت و شلوار زنانه و مردانه، دامن، کلاه و کفش استفاده می شود. لباس های ورزشی سبک از گاباردین و کت و شلوارها از پارچه های محکم و بافته شده ساخته شده اند.

روش شست‌وشو و نگهداری از پارچه گاباردین

در صورت نیاز به شستشوی گاباردین در ماشین لباسشویی دقت کنید که دمای شستشو از 40 درجه بیشتر نشود و با برنامه آهسته بشویید. اما بهترین راه برای شستن چنین لباس هایی خشک شویی است. با تمیز کردن خشک، ما می خواهیم پارچه در شرایط خوبی باقی بماند. به خصوص اگر پارچه ما پشمی یا نخی باشد، باید خشک باشد

آهن می تواند پارچه را براق کند. اگر نیاز به اتو کردن سجاف دارید، دما را روی کم تنظیم کنید و سریعا آن را از روی پارچه جدا کنید. اتو می تواند باعث آسیب دائمی به پارچه گاباردین شود.

انواع گاباردین؛ پشم و پنبه

پشم گاباردین اغلب از پشم یا ترمه ساخته می شود. پنبه گاباردین از پنبه تهیه می شود. وجه مشترک این دو پسر نیاز آنها به لباسشویی است.

چه لباس های گاباردین در کمد شما هستند؟ آیا از کیفیت و دوخت آن راضی هستید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا