پارچه و خیاطی

پارچه نخی گلدار و نکات مهم در هنگام خرید

خرید پارچه نخی گلدار یک خرید هوشمندانه عالی برای ساخت لباس های خنک و خیره کننده است. پارچه نخی گلدار یکی از پارچه های جذاب و پرطرفدار در بازار است. در دوخت بسیاری از لباس های زنانه و دخترانه استفاده می شود. نقوش گل این نوع پارچه ها بسیار متنوع و زیبا هستند. این نوع پارچه دارای طرح های گلدار کوچک و بزرگ است.

در خرید این نوع پارچه باید نکات مهمی را برای اطمینان از کیفیت در نظر گرفت. استحکام و قابلیت اطمینانی که انتخاب می کنید در این مقاله به عوامل مهمی که باید در هنگام خرید پارچه نخی در نظر بگیرید، خواهیم پرداخت. نکته ای که در خرید این پارچه باید به آن توجه کرد، نوع الیاف استفاده شده است. باید به این نکته توجه کنید که پارچه از چه الیافی ساخته شده است تا در مورد خواص آن بیشتر بدانید. باید به کیفیت پارچه هم توجه کنید. نکته مهم دیگر ثبات رنگ پارچه است. پارچه نخی مرغوب با طرح گلدار پس از شستشوی مکرر رنگ خود را حفظ می کند و پژمرده نمی شود.

بررسی کنید که آیا پارچه کثیف است یا خیر. اگر پارچه ضد آب نیست باید آن را بشویید و پارچه مورد نظر را بدوزید. دستورالعمل های مراقبت از لباس را حتما بخوانید. همچنین باید نوع لباس را در نظر بگیرید. اگر به طرح های ساده علاقه دارید، می توانید لباس های گلدار را در طرح های راحت پیدا کنید. اگر به طرح های دیگر علاقه دارید می توانید طرح های ساده و کامل را انتخاب کنید.

در نظر گرفتن نوع الیاف در خرید پارچه نخی گلدار

هنگام خرید پارچه گلدار، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، نوع الیاف استفاده شده در پارچه است. پارچه های پنبه ای را می توان از الیاف طبیعی مانند پنبه، ابریشم یا ابریشم مصنوعی تهیه کرد. هر نوع فیبر مزایا و معایب خود را دارد. پنبه باعث تنفس و خنک شدن پارچه می شود اما با گذشت زمان شکل اولیه خود را از دست نمی دهد. ابریشم با کیفیت بالا برای پوست ملایم است، اما گران است. ریون ارزان تر است، اما پارچه ای که از آن ساخته شده است نیز به دلیل دمای پایین آن گرم تر است.


باید بخوانید: مقایسه قیمت پارچه های ساده و پارچه های دستی


کیفیت پارچه نخی گلدار

بررسی کیفیت پارچه نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید پارچه نخی برای گل آرایی است. این لباس ها باید از الیاف درجه یک و مرغوب تهیه شوند. الیاف مرغوب این پارچه آن را بادوام و نرم کرده است. کیفیت چاپ روی این پارچه نیز مهم است. در واقع باید ببینید که کیفیت چاپ گل روی این پارچه بسیار خوب است و چاپ روی پارچه پس از شستن کمرنگ نمی شود. هدف از این لباس باید مشخص باشد و به یک اندازه برای همه لباس ها اعمال شود.

مرتبط  با 7 پارچه شلواری زنانه پرکاربرد آشنا شوید

ماندگاری رنگ

نکته مهم دیگر در خرید پارچه نخی، ثبات رنگ این پارچه است. کیفیت این پارچه باید به گونه ای باشد که با گذشت زمان و شستشوی مکرر رنگ آن از بین نرود. بسیار مهم است که مطمئن شوید پارچه گل پنبه ای که انتخاب می کنید رنگ دائمی داشته باشد و تغییر رنگ ندهد. برخی از پارچه های نخی با گل های رنگارنگ گلدوزی شده اند. با این برند می توانید از کیفیت بالای رنگ های تولید شده در آن مطمئن باشید. با خرید پارچه گلدار با ماندگاری رنگ بالا می توانید مدت زیادی از آن استفاده کنید بدون اینکه نگران از دست دادن زیبایی خود باشید.

نوع بافت

بافت مواد پنبه ای گلدار بسته به روش ساخت متفاوت است. این پارچه با انواع شخصیت ها ظاهری منحصر به فرد و منحصر به فرد دارد. به همین دلیل است که می توانید بهترین پارچه پنبه ای را با بهترین احساس متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

وزن پارچه در خرید پارچه نخی گلدار

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید پارچه نخی گلدار باید به آن توجه کرد، وزن پارچه است. وزن این پارچه ها به تراکم الیاف و ترکیب آنها بستگی دارد. پارچه های نخی گلدار در وزن های مناسب متناسب با نیاز شما موجود می باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک لباس تابستانی زیبا بسازید، می توانید یک پارچه نخی سبک با نقوش گل انتخاب کنید. اما اگر پارچه نخی گلدار سنگین انتخاب می کنید، می توانید لباس گرم بدوزید.

 تراکم پارچه نخی گلدار

تعداد نخ های استفاده شده در ساخت پارچه نخی نشان دهنده تراکم پارچه است. هر چه نخ های بیشتری در این پارچه استفاده شود، پارچه صاف تر و بادوام تر خواهد بود.

قیمت پارچه نخی گلدار

عرض پارچه

هنگام خرید لباس نخی طلایی باید عرض لباس را در نظر بگیرید. لباس های پهن تر می توانند انعطاف پذیرتر باشند. اگر یک روکش نخی گشاد بخرید، ممکن است برای درست کردن لباس نیازی به دوخت زیاد نداشته باشید.

پیش شستشو

هنگام خرید پارچه نخی گلدار، باید بررسی کنید که آیا نیاز به پیش شستشو دارد یا خیر. این به این دلیل است که برخی از پارچه های نخی برای پاک کردن رنگ اضافی و از بین بردن لکه های موجود ابتدا باید شسته شوند. در این صورت می توانید از پنبه فروش بپرسید. در صورت لزوم، از قبل لباسشویی را انجام دهید. قبل از دوخت باید شسته و دوخته شود

دستورالعمل های مراقبت از پارچه

قبل از خرید لباس مورد نظر، حتما دستورالعمل های مراقبت از لباس را مطالعه کنید. با این کار می دانید که چگونه از لباس های خود مراقبت کنید تا به مرور زمان فرسوده نشوند.

کشش

یکی دیگر از نکات مهم در خرید پارچه نخی گلدار توجه به کشسانی پارچه است. در مورد کشسانی پارچه باید از فروشنده سوال کنید. برخی از انواع پارچه های نخی خاصیت ارتجاعی کمی دارند. این عملکرد به شما کمک می کند تا برخی از الگوهای لباس را بدوزید.

تنفس پذیری

پارچه پنبه ای معمولا از الیاف پنبه ساخته می شود. الیاف پنبه نیز به دلیل قابلیت تنفس شناخته شده است. پارچه نخی ساخته شده از الیاف پنبه یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت پارچه خنک و تنفس پذیر است. اگر پارچه نخی گلدار می خرید، مطمئن شوید که قابل تنفس است. یک لباس نخی گلدار می تواند گرم ترین روز تابستان را شیرین کند. زیرا این پارچه ها از الیاف پنبه سرد ساخته می شوند. در نتیجه از عرق کردن شما جلوگیری می کنند.

نرمی و لطافت در خرید پارچه نخی گلدار

پارچه گل پنبه ای از نخ های پنبه ای بافتی نرم و صاف دارد. این پارچه راحت و راحت است. در نتیجه می توانید لباس هایی را بدوزید که کاملاً مطابقت دارند. پارچه های نخی برای افرادی که پوست حساسی دارند انتخاب خوبی است. اگر پوست حساسی دارید، می توانید با خیال راحت لباس های نخی بپوشید. زیرا از فیبر طبیعی برای تولید آن استفاده می شود و به بدن شما آسیبی نمی رساند.

مرتبط  ۱۵ راه مفید برای افزایش طول عمر لباس که باید بدانید

 تناژ رنگی

نکته مهم دیگری که در خرید گل پارچه نخی باید به آن توجه کنید رنگ به کار رفته در این پارچه است. دقت کنید که رنگ این پارچه با سلیقه و میل شما مطابقت داشته باشد. برای مثال اگر به دنبال گل های نخی هستید که برای دوخت لباس های دخترانه مناسب باشد، می توانید گل های نخی را در رنگ های ملایم یا مفرح انتخاب کنید. اگر آدم ساده ای هستید، می توانید پارچه نخی را با رنگ های خنثی انتخاب کنید.

در نظر گرفتن نوع طرح در خرید پارچه نخی گلدار

به اندازه طرح گل توجه کنید. اگر می خواهید لباس های ظریف دخترانه بدوزید، می توانید پارچه نخی گلدار را با گل های کوچک و ظریف انتخاب کنید. اما اگر طرح های بزرگ می خواهید، می توانید پارچه های گلدار نخی با گل های درشت را انتخاب کنید. در انتخاب نوع پارچه نخی گلدار، سن و سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید. مورد دیگر این است که آیا این دستمال شلوغ است یا آرام. برخی از انواع پارچه های نخی گلدار طرح های چالش برانگیزی دارند. اما در برخی مدل های دیگر، طرح ها با فاصله از هم قرار گرفته اند. شما می توانید با توجه به سبک و سلیقه خود بهترین را انتخاب کنید.

ملاحظات زیست ‌محیطی

هنگام خرید پارچه نخی، بهتر است به دنبال گزینه های سازگار با محیط زیست مانند پنبه ارگانیک باشید. با این کار می توانید به محیط زیست کمک کنید.

در نظر گرفتن حساسیت و آلرژی

اگر به نخ ها و پارچه های خاصی حساسیت دارید و نمی توانید لباس های ساخته شده با آن ها را بپوشید، به دنبال پارچه ای نرم و ضد حساسیت باشید. حتی افرادی که پوست حساسی دارند نیز می توانند از آن استفاده کنند.

خرید پارچه نخی تابستانه

 دوام  و ماندگاری

هنگام خرید پارچه نخی باید دوام پارچه را در نظر بگیرید. به یاد داشتن این نکته خالی از لطف نیست، به خصوص اگر بخواهیم مرتباً آن را بشوییم. زیرا پارچه های بی کیفیت پس از چندین بار شستشو شکل خود را از دست می دهند و دیگر ظاهر زیبایی ندارند. اما اگر پارچه های باکیفیت را به طور مرتب بشویید، کیفیت و دوام خود را حفظ می کنند.

میزان آبرفت

نکته مهمی که هنگام خرید پارچه نخی با گل باید به آن توجه کنید این است که آیا پارچه موجود است یا خیر. اگر این پارچه مرطوب است، قبل از هر دوخت باید آن را جدا کرد. زیرا ممکن است لباس های شما پس از دوخت و شستن کوچک شده و غیر قابل استفاده شوند. به همین دلیل هنگام خرید پارچه نخی گلدار، حتما از فروشنده در مورد سایش آن سوال کنید.

 در نظر گرفتن قیمت در خرید پارچه نخی گلدار

نکته مهم دیگری که در خرید پارچه نخی برای گل باید به آن توجه کرد، قیمت پارچه است. به طور کلی قیمت پارچه نخی گلدار مناسب است. اما برخی فروشگاه ها این پارچه را با قیمت ارزان تری نسبت به سایرین عرضه می کنند. در این مورد باید کیفیت پارچه را در نظر بگیرید، زیرا پارچه با کیفیت ارزانتر است. به یاد داشته باشید که پارچه های باکیفیت ممکن است کمی بیشتر قیمت داشته باشند، اما دوام بیشتری خواهند داشت و شما از آنها راضی تر خواهید بود.

انتخاب فروشگاه معتبر

نکته مهم در خرید پارچه نخی، خرید از یک فروشنده مطمئن است. پیشنهاد می کنیم پارچه را از برندها و فروشگاه های معتبر خریداری کنید. به لطف این، می توانید از خرید مطمئنی مطمئن باشید.

مرتبط  همه چیز درباره پارچه سیر ساکر (Seersucker)؛ پارچه بادوام، تنفس‌پذیر و محبوب

 بررسی نمونه پارچه

اگر تصمیم به خرید عمده لباس های نخی دارید، بهتر است نمونه های پارچه را از خرده فروشی تهیه کنید. پس کیفیت خود را ارزیابی کنید و به صورت عمده خرید کنید. هنگام ارزیابی کیفیت پارچه، به مواردی مانند بافت، رنگ و کیفیت کلی پارچه توجه کنید تا ببینید آیا نیاز شما را برآورده می کند یا خیر.

سیاست های فروشگاه پارچه

از سیاست بازگشت و تعویض فروشگاه مطلع شوید. اگر با مشکلی مواجه شدید یا محصولی دریافت کردید که نیازهای شما را برآورده نمی کند، مهم است که گزینه های خود را برای بازگرداندن یا تعویض بدانید.


نکته تحقیق: 5 تولیدکننده محبوب لباس را بررسی کنید


سازگاری با پروژه دوخت

هنگام خرید پارچه نخی گلدار، در نظر بگیرید که آیا پارچه نخی گلدار نیازهای پروژه خیاطی شما را برآورده می کند یا خیر. مواردی مانند نحوه استفاده از پارچه، اینکه آیا پارچه باید در برابر پارگی مقاوم باشد یا اینکه باید به روش های دیگری مانند گلدوزی نصب شود را در نظر بگیرید.

روندهای تحقیقاتی

با جدیدترین سبک های پنبه ای، به روز رسانی ها و ترکیب رنگ های جدید آشنا شوید. با این دانش می توانید از انواع پارچه های جدید لباس های شیک و جذاب بدوزید.

نظرات مشتریان

قبل از نهایی کردن خرید، نظرات مشتریان یا توصیه های پارچه پنبه ای را بخوانید. تجربیات واقعی سایر مشتریان بسیار مفید است. با گوش دادن به نظرات دیگران در مورد دوام، کیفیت و موارد دیگر، می توانید در این زمینه آموزش ببینید و سپس خریدی مطمئن داشته باشید.

هماهنگی پارچه نخی گل دار با سایر لباس ها

اگر قصد دارید پارچه های نخی گلدار را با پارچه های دیگر ترکیب کنید، به رنگ، ظاهر و طرح آن ها توجه کنید. پارچه هایی را انتخاب کنید که از نظر رنگ، شکل و طرح مکمل یکدیگر باشند.

ترجیح شخصی در هنگام خرید پارچه نخی گلدار

در نهایت، به غرایز و سلیقه شخصی خود اعتماد کنید. پنبه ای با طرح های گلدار انتخاب کنید، شما را شاد و جذاب می کند.

سخن آخر

خرید لباس های گلدار می تواند خریدی جذاب و هیجان انگیز باشد، اما برای خرید خوب باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. در این مقاله نکات مهمی را که باید هنگام خرید پارچه نخی گلدار در نظر بگیرید:

کیفیت پارچه، کیفیت، برای اطمینان از خرید موفق و رضایت بخش. سازگاری و ترجیحات شخصی را اولویت بندی کرده و در نظر بگیرید. یکی از فاکتورهای مهم در خرید پارچه های گلدار کیفیت پارچه است. هنگام خرید لباس، کیفیت پارچه مهم است. ثبات رنگ آن؛ باید روی دوام و غیره تمرکز کنید. هنگام خرید این پارچه باید به وزن آن توجه کنید. پارچه نخی سبک وزن برای دوخت لباس های خنک و تنفس پذیر توصیه می شود. لباس های ضخیم و سنگین شما را گرم نگه می دارد. از این رو، وزن پنبه ای مناسب را با توجه به نیاز و سبک دلخواه خود دریافت کنید. قیمت پنبه به طور کلی مناسب و مقرون به صرفه است. اما برخی مغازه ها این پارچه را با قیمت بسیار پایین می فروشند. توجه داشته باشید که قیمت بالاتر ممکن است نشان دهنده کیفیت پایین تر این پارچه باشد. بنابراین در هنگام خرید به کیفیت متریال دقت کنید. هنگام خرید لباس های نخی، یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید. با خرید از یک فروشگاه تخصصی معتبر کیفیت پارچه را از دست می دهید. پارچه نخی مرغوب دارای رنگ ثابتی بوده و رنگ این پارچه حتی پس از شستشوی مکرر از بین نمی رود. قبل از خرید پارچه های نخی، با فروشنده در مورد ساییدگی پارچه چک کنید. بپرسید آیا پارچه شسته شده است.

منبع: https://sewguide.com/how-to-choose-buy-fabric/

5/5 – (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا