پارچه و خیاطی

بهترین روش‌های برای شست‌وشو و نگهداری از لباس سفید

با فرا رسیدن روزهای گرم تابستان، بسیاری از افراد تمایل دارند لباس های سفید خود را از کمد بیرون بیاورند و به بهترین شکل بپوشند. در این مقاله در مورد روش های شستشو و نگهداری لباس های سفید صحبت می کنیم. با \”Menomad\” بمانید.

چگونه می‌توان رنگ لباس‌های سفید را احیا کرد؟

اگر چه پوشیدن لباس‌های سفید در روزهای گرم سال منظره‌ای زیبا و خیره‌کننده ایجاد می‌کند، اما نگهداری و شست‌وشوی آن‌ها به دقت زیادی احتیاج دارد./ عکس از: SHansche

وقتی صحبت از شستن و مراقبت از لباس های سفید می شود، تفاوت رنگ فقط در هنگام شستشو رخ می دهد، احتمالاً می دانید که لباس های سفید باید جداگانه شسته شوند، در غیر این صورت با لباس های دیگر آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس ها را بر اساس رنگ دسته بندی کنید و هر کدام را جداگانه بشویید، اما گاهی اوقات یک تکه لباس رنگی می تواند به طور مرموزی در مجموعه ای از لباس های سفید و کسل کننده ترکیب شود، نگران نباشید. می توانیم با چند ترفند مشکل را حل کنیم:

از محصولات و ترکیبات سفیدکننده استفاده کنید

اگر لباس های سفید کثیف هستند و درخشندگی خود را از دست می دهند، آن ها را در یک وان تمیز قرار دهید. آب سرد بریزید؛ مواد شوینده و سفید کننده را به این محلول اضافه کنید. قبل از هر کاری، اطلاعات روی برچسب لباس را به دقت بخوانید. بنابراین، متوجه خواهید شد که قرار دادن لباس های مورد علاقه خود در این ترکیب مشکلی نخواهد داشت. به خاطر داشته باشید که برخی از پارچه ها از نظر بافت ظریف هستند و در نزدیکی سفید کننده ها پوسیده می شوند. در نهایت، لباس را با آب فراوان بشویید تا مطمئن شوید که لکه کاملا از روی پارچه پاک شده است.

مرتبط  با 7 پارچه شلواری زنانه پرکاربرد آشنا شوید

از سرکه سفید استفاده کنید

مانند قبل، یک پارچه سفید رنگ شده را در یک تابه تمیز قرار دهید و روی آن نصف فنجان سرکه سفید بریزید. تمام قسمت های پارچه را به این ماده آغشته کنید و کمی صبر کنید. اغلب به این ترتیب می توانید بیشتر رنگ لباس های سفید خود را پاک کرده و به درخشش اولیه خود بازگردانید. در نهایت لباس های خود را کاملا با آب تمیز بشویید.

از آب اکسیژنه استفاده کنید

پراکسید هیدروژن، همانطور که اکثر مردم آن را با نام پراکسید هیدروژن می شناسند، یک ماده ضد عفونی کننده و پاک کننده رنگ است. اگر لباس‌های سفیدتان مانند مورد قبل لکه‌دار و کدر شده است، می‌توانید آن‌ها را در تابه ریخته و در محلول پراکسید هیدروژن بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا رنگ و مواد اضافی از روی پارچه پاک شود. سپس طبق معمول پارچه را خوب مرطوب کرده و در جای مناسبی قرار دهید تا خشک شود.

از جوش شیرین استفاده کنید

برای روشن شدن لباس های سفید و از بین بردن بسیاری از رنگ ها، باید آن ها را در یک سطل با مخلوط آب و دو فنجان شیر قرار دهید. یه مدت صبر کن سپس لباس های مورد علاقه خود را با مواد شوینده حاوی آنزیم به خوبی بشویید. چربی ها و زنجیره های پروتئینی به راحتی توسط پانسمان های سبک شکسته می شوند. این به حذف لکه ها کمک می کند.

روش‌های شست‌وشو و نگهداری از لباس سفید چیست؟

هر چقدر ظرافت لباس سفید بیش‌تر باشد، همان‌قدر نگهداری از آن سخت‌تر است و به دقت بیش‌تری نیاز دارد./ عکس از: inarik

لباس را به‌محض لکه‌دار شدن بشویید

برای شما امکان پذیر است؛ با این حال، ارزش یادآوری را دارد. سعی کنید به محض کثیف شدن لباس هایتان را در بیاورید. در این حالت احتمال رهایی از آلودگی بسیار زیاد است. به همین دلیل برای تمیز کردن کثیفی ها و سایر ناخالصی ها کافی است کثیفی ها را با آب سرد، خودکار یا دستمال بشویید.

یقه، سرآستین و سجاف‌های لباس را پاکیزه نگهدارید

لکه های غذا و نوشیدنی یا لوازم آرایش را می توان به راحتی پاک کرد. اما کثیفی روی یقه، سرآستین و لبه های لباس معمولا نادیده گرفته می شود. چنین جوش هایی معمولاً در اثر مالش این قسمت های بدن به پوست یا اشیاء دیگر ایجاد می شود. بنابراین قبل از شستن لباس، یقه، سرآستین و سجاف را بررسی کنید. در صورت کثیفی یا لکه، ابتدا این قسمت ها را به طور جداگانه با مواد شوینده و سفید کننده آنزیمی تمیز کنید. سپس لباس ها را در ماشین لباسشویی بگذارید یا با دست بشویید.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه ابریشم، تاریخچه، انواع و نحوه مراقبت از این پارچه چشم‌نواز

مراقب خوش‌بوکننده‌های بدن و محصولات آرایشی باشید

محصولات بوی بدن مانند عطرها و پاک کننده ها و همچنین ضد آفتاب ها و بسیاری دیگر از محصولات آرایشی و زیبایی حاوی رنگ یا رنگ های دائمی هستند. بنابراین، باید کمی صبر کنید و قبل از اعمال سفید کننده مورد نظر، اجازه دهید این محصولات روی پوست، صورت یا موهای شما کاملا خشک شوند. در غیر این صورت، آنها می توانند لباس های شما را تغییر رنگ دهند یا به آنها آسیب برسانند.

برای خشک کردن لباس‌های‌تان از نور خورشید کمک بگیرید

خشک کردن لباس‌های سفید در نور خورشید به درخشندگی بیش‌تر آن‌ها کمک می‌کند./ عکس از: Remedies

در صورت امکان، لباس های خود را در آفتاب خشک کنید. به یاد داشته باشید که نور خورشید یکی از بهترین سفید کننده های طبیعی است.

از تقویت‌کننده‌های رنگ سفید استفاده کنید

جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و بوراکس همگی مواد مفیدی برای براق شدن لباس های سفید هستند. بوراکس یا سدیم بورات ماده ای کریستالی، نرم و بی رنگ است که فرآیند تمیز کردن را تسهیل می کند و کثیفی و آلودگی را از بین می برد. افزودن این ترکیب به پودر لباسشویی می تواند نتایج را بهبود بخشد. فقط روی پارچه ها و لباس های کاملا سفید استفاده کنید. در غیر این صورت رنگ الگوی لباس به قسمت های دیگر منتقل می شود و لباس را از بین می برد.

لباس‌های جین را جدا کنید

قبلا در مورد لزوم جداسازی لباس های سفید از لباس های رنگی و شستن جداگانه آنها صحبت کردیم. به یاد داشته باشید، این در مورد شلوار جین نیز صدق می کند. پس به یاد داشته باشید که هرگز نباید لباس های جین را با لباس های سفید در ماشین لباسشویی قرار دهید. در غیر این صورت سفیدی شما را لکه دار و تیره می کنند.

در استفاده از محصولات شوینده زیاده‌روی نکنید

بسیاری از مردم فکر می کنند که هر چه صابون، نرم کننده و سفید کننده بیشتری استفاده کنند، لباس هایشان تمیزتر می شود. باید بدانید که استفاده بیش از حد از این محصولات می تواند باعث جمع شدن محصول روی پارچه لباس و کم رنگ شدن آن شود.

مرتبط  پارچه پرنس دوگال چیست؟ کاربردها، مراقبت و روش‌های ست کردن

از نگهداری لباس در پوشش پلاستیکی خودداری کنید

نگهداری از لباس سفید در کاورهای پلاستیکی موجب تغییر رنگ آن می‌شود./ عکس از: neyro2008

نگه داشتن لباس های سفید در پوشش پلاستیکی برای مدت کوتاهی می تواند باعث زرد شدن آنها شود. بنابراین، پس از دریافت لباس از خشک کن، حتما پوشش پلاستیکی آن را بردارید. توصیه می کنیم به جای کیسه های پلاستیکی از کیسه های پارچه ای یا نخی استفاده کنید.

از سفیدکننده‌های کلردار اجتناب کنید

آب لوله کشی معمولاً حاوی کلر است که با برخی از آلاینده ها واکنش نشان می دهد و آن را طولانی می کند. بنابراین لازم است در هنگام خرید این گونه محصولات و جایگزینی آنها با مواد جدید یا ساده به تولید آنها توجه شود.

لباس‌های‌تان را به‌خوبی آبکشی کنید

هنگام شستن لباس ها در ماشین لباسشویی، زمان شستشو را افزایش دهید و مطمئن شوید که مواد شوینده از لباس خارج شده است. این امر در مورد لباس های شسته شده با دست نیز صدق می کند. مواد شوینده یا نرم کننده باقی مانده روی پارچه می توانند رنگ پارچه را محو کنند.

لباس سفید را پس از هر بار استفاده بشویید

شستن منظم لباس های سفید به حفظ درخشش و رنگ بیشتر کمک می کند. به همین دلیل، مهم است که پس از هر بار استفاده، سفیده های خود را به طور کامل بشویید. اما روغن ها و مواد پنهان شده توسط پوست برای مدت طولانی باقی می مانند و به تدریج رنگ لباس را تغییر می دهند.

لباس‌های گران‌قیمت را در کاغذ مخصوص بسته‌بندی کنید

با بسته‌بندی لباس‌های سفید ارزشمند در کاغذهای مخصوص از تغییر رنگ آن‌ها در اثر گذشت زمان جلوگیری می‌کنید./ عکس از: AlexandrBognat

البته نیازی نیست لباس های روزمره را در کاغذ بپیچید اما در مورد نگهداری لباس های با ارزش مانند لباس عروس، لباس نوزاد یا فرش دستباف استفاده از کاغذ کادو اکیدا توصیه می شود. پیچیدن لباس های سفید در کاغذ مخصوص می تواند به محافظت از آنها در برابر آسیب های ناشی از نور، گرد و غبار و رطوبت کمک کند و از زرد شدن آنها جلوگیری کند.

 سخن آخر

در این مقاله روش های شستشو و مراقبت از لباس های سفید را بیان کردیم و نکات مهمی را در این زمینه برشمردیم. برای از بین بردن لکه های لباس سفید از چه ترفندهایی استفاده می کنید؟ کدام شوینده را ترجیح می دهید؟ چگونه لباس های خود را خشک می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا