پارچه و خیاطی

همه چیز درباره پارچه سیر ساکر (Seersucker)؛ پارچه بادوام، تنفس‌پذیر و محبوب

از آغاز تاریخ، با افزایش دمای هوا، مردم به دنبال پوشش مناسبی هستند که در برابر گرما مقاومت کند تا بر زیبایی آن بیفزاید. البته اولین قدم در این راه انتخاب پارچه نرمی است که جریان هوا و سهولت گرمای محیط را تضمین کند. در این مطلب یکی از زیباترین و معروف ترین لباس ها و تاریخچه آن را معرفی می کنیم. ما شما را تشویق می کنیم که برای آشنایی بیشتر با گنجینه های سرکار به ما بپیوندید.

خلاصه این مطلب

پارچه سیر ساکر چیست؟

پارچه سیسکر نوعی پارچه تابستانی است که معمولاً از الیاف نخی تهیه می شود و پارچه بیشتر از بافت آن نمایان است. بنابراین نخ های این پارچه دارای خطوط و بی نظمی بوده و طرحی زیبا، کلاسیک و منحصر به فرد ایجاد می کند.

نام پارچه سیر ساکر از کجا ریشه می‌گیرد؟

شایان ذکر است که نام پارچه سر ساکر از دو کلمه فارسی شیر و شیر گرفته شده است. دلیل آن این است که این محصول ابتدا در برخی از نقاط ایران و برخی مناطق فارسی زبان هند بافته شد. هندی‌های ایرانی این نام را به دلیل بافت منحصربه‌فرد پارچه که شبیه تلاقی شیر و شکر است به محصول خود داده‌اند. این پارچه بعدها توسط بازرگانان مسلمان به مستعمرات بریتانیا و جهان غرب معرفی شد. با گذشت زمان، ابریشم فوتبال به یکی از محبوب ترین پارچه ها برای کت های تابستانی مردانه در ایالات متحده و سراسر جهان تبدیل شده است. با گذشت زمان این پارچه سبک به یکی از مناسب ترین گزینه ها به خصوص در مناطق گرم و مرطوب تبدیل شده است.

تاریخچه پارچه سیر ساکر چیست؟

شواهد به جا مانده نشان می دهد که پارچه سار ساکر از قرن شانزدهم میلادی در ایران و سایر نقاط جهان هند بافته می شد و هنوز هم موضوع بسیاری از خریداران است. بافت منحصر به فرد این میوه و نقش راه راه آن، نام «شیر و شکر» را ایرانیان و ایرانیان هند به آن داده است. همانطور که قبلا ذکر شد، کلمه Seersucker از این کلمه گرفته شده است. از ابتدای قرن هفدهم میلادی شرکت معروف هند شرقی شروع به واردات این محصول به انگلستان و سایر نقاط اروپا کرد. از این رو کارخانه های معروف نساجی انگلستان و فرانسه دست به اصلاح و تولید این پارچه زدند. از دهه 1800 تا اوایل دهه 1900 در ایالات متحده و انگلیس، از پنبه برای تهیه ملافه و ملافه و لباس تابستانی استفاده می شد. این محصول با توجه به هزینه و دوام پایینی که دارد در زمان جنگ داخلی آمریکا برای ساخت کیف و شلوارهای ضروری برای مواقع ضروری در آن زمان مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت، این مکان مورد توجه جامعه ثروتمند قرار گرفت. در اینجا از محصولات مربوطه برای تهیه لباس های تابستانی مختلف استفاده می شود.

مرتبط  پارچه لینن ساده و نکات مهم در هنگام خرید

پارچه سیر ساکر چگونه در میان قشر کارگر محبوبیت یافت؟

در دوران “غرب کابوی قدیمی”، از 1861 تا 1890 پس از میلاد، روسری فوتبال به عنوان یک محصول مناسب برای لباس های قدیمی برای کارگران راه آهن استفاده می شد. در نهایت این پارچه به عنوان لباس کار قصابی ها و کارگران پمپ بنزین نیز استفاده می شود. خنکی، تولید ارزان و ماندگاری بالا از مهمترین مزیت هایی است که باعث افزایش محبوبیت این پارچه در بین کارگران می شود. امروزه نیز در آمریکا لباس های راننده قطار با این محصول ساخته می شود. این طرز تفکر تا سال 1920 میلادی ادامه داشت. با این حال، در این دوران بود که دانشجویان در معتبرترین دانشگاه های آمریکا در اعتراض به استانداردهای بالا و تفاوت های طبقاتی، لباس های فرم به تن کردند. همین امر باعث شده تا این پارچه در بین افراد باهوش و باهوش جامعه محبوبیت زیادی داشته باشد. اینگونه بود که کیک Seersucker در سراسر ایالات متحده و بسیاری از نقاط جهان مشهور شد.

قرن بیستم و داستان افزایش محبوبیت پارچه سیر ساکر

محبوبیت سرپوش فوتبالی و گسترش آن به طیف گسترده ای از مردم، نتیجه تلاش بسیاری از افرادی است که در طول سالیان در صنعت مد مشغول به کار هستند. با این حال، نام «جوزف هاسپل» یکی از پرپرسنده‌ها است. در سال 1909، جوزف هاسپل 23 ساله به عنوان منشی در شرکت پوشاک لوئیزیانا کار می کرد. Ltd. تجربه خوبی در صنعت تولید پوشاک دارد. بلافاصله پس از آن، او Abbess & Haspel را به همراه برادرش و مردی به نام “Hames Abbess” راه اندازی کرد.

1916 Mr. پس از بازنشستگی ابس، شرکت تنها در اختیار برادر و پسرانش بود. هامس عباس و هاسپل. آنها از طرف برادران به تجارت خود در صنعت تولید پوشاک ادامه دادند. در ابتدا، برادران هاسپل در تولید لباس کار موفق بود. بنابراین، تجارت آنها به تدریج توسعه یافت. این امر منجر به گسترش کارخانه در سال 1921 و معرفی لباس های تابستانی در پارچه گیلاسی شد و در سال 1922 ژاکت ها و شلوارهای تابستانی seersucker به طیف محصولات این شرکت اضافه شد. در اواسط قرن بیستم، شرکت هاسپل در ترویج لباس های مد روز نقش اساسی داشت. در آن زمان بسیاری از افراد مد علاقه مند به خرید محصولات این شرکت بودند. این امر باعث شد تا پیراهن های فوتبال در بین مدگرایان بسیار محبوب شود و جوزف هاسپل تمام تلاش خود را کرد تا ارزش پیراهن های فوتبال را نشان دهد و آنها را برای طبقه متوسط ​​و مرفه خریداری کند. به عنوان مثال، جوزف لباس غواصی را در اقیانوس در مقابل جمعیت زیادی پوشید و خیس شد تا به مردم نشان دهد که اقیانوس چقدر سریع خشک می شود. جالب اینجاست که چند ساعت بعد او با همان ژاکت و شلوار در یک مهمانی حضور داشت.

آیا پارچه سیر ساکر فقط برای تولید لباس‌های مردانه به‌کار می‌رفت؟

پارچه سر ساکر به تدریج علاوه بر پوشاک مردانه برای تولید لباس زنانه نیز مورد استفاده قرار گرفت. در دهه 1940 و در طول جنگ جهانی دوم، پرستاران و کارکنان بیمارستان از اولین گروه هایی بودند که از این ماده استفاده کردند.

استفاده از پارچه سیر ساکر از چه زمانی و به چه دلایلی کاهش یافت؟

از دهه 1950 و با توسعه سیستم های خنک کننده هوای بسته، استفاده از کوره های قربانی و سایر وسایل خنک کننده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در این دوره، لباس های ساخته شده از این پارچه اغلب در مهمانی ها و بیرون از خانه پوشیده می شود.

مرتبط  بهترین روش‌های برای شست‌وشو و نگهداری از لباس سفید

اما در دهه 70 این پارچه دوباره مورد توجه قرار گرفت. به خصوص جوانان آفریقایی مقیم آمریکا دوست دارند چنین لباس هایی بپوشند. پس از مدتی دوباره بافت مخاطب به فراموشی سپرده شد. این روند تا سال 1996 ادامه داشت. در این لحظه یک سناتور آمریکایی با ژاکت، تی شرت و شلوار وارد ساختمان کنگره شد. بنابراین این پارچه زیبا در لیست آرزوهای بسیاری از افراد قرار دارد.

حضور پارچه سیر ساکر در دنیای مد و فشن امروزی

لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم گتسبی بزرگ با کتی از جنس سیرساکر

در سال 2013، گتسبی بزرگ در ایالات متحده و سپس در سراسر جهان نمایش داده شد و توجه همه را به خود جلب کرد. در نتیجه بسیاری از مردم با پیروی از سبک فیلم های ساخته شده در دهه 1920 شروع به پوشیدن کت و شلوار ابریشمی کردند. جالب اینجاست که ورزشکاران در مراسم افتتاحیه المپیک 2016 نیز دیده شدند. ورزشکاران استرالیایی پیراهن های ابریشمی فوتبال می پوشند. امروزه بسیاری از برندهای آمریکایی با استفاده از این پارچه مجموعه های زیبای لباس تابستانی را ارائه می دهند. در میان آنها مارک های معروفی مانند “آرمانی” وجود دارد.

روش بافت پارچه سیر ساکر چگونه است؟

امروزه لباس های سرکار از پنبه، کتان، ابریشم و ترکیب آن ها تهیه می شود. به دلیل فاصله بین نخ و پود در این بافندگی، پود بسیار بلندتر و محکم تر به نظر می رسد و نخ پود کمی شل تر به نظر می رسد. این روش بافتی چروکیده و ناهموار ایجاد می کند که تنفس پارچه را افزایش می دهد. زیرا این پارچه با نوع پوست طرح همخوانی ندارد و باعث جریان هوا در داخل طرح می شود. لباس های شلنگ معمولاً با راه راه و رنگ های قهوه ای، خاکستری، صورتی و سبز بافته می شوند. در حال حاضر این مدل لباس زیبا در بین دوستداران مد شناخته شده است.

ویژگی‌های پارچه سیر ساکر چیست؟

ویژگی‌های پارچه سیر ساکر

پارچه سر ساکر محصولی سبک، بادوام و تنفس پذیر است که به شیوه ای منحصربفرد بافته شده است. این روش مفاصل منحصر به فردی را فراهم می کند. برخی از انواع پارچه از الیاف پنبه، پلی استر یا نایلون خالص ساخته می شوند. در همین حال، برخی از پارچه های Seersucker از ترکیب این مواد ساخته می شوند.

موارد استفاده پارچه سیر ساکر چیست؟

امروزه کلاه های فوتبالی در رنگ های مختلف موجود می باشند. اما محبوب ترین نوع این پارچه راه راه است و در رنگ های آبی و سفید عرضه می شود. از پارچه Seersucker برای ساخت انواع لباس، ژاکت، لباس زیر، پیراهن و کت استفاده می شود. این محصول وارد دکوراسیون منزل شده و برای ساخت پرده و روتختی استفاده می شود.

آیا پارچه سیر ساکر به‌سادگی چروک می‌شود؟

در واقع چین و چروک یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری پارچه سر ساکر است. آگاه باشید؛ لباس های ساخته شده از این پارچه را هرگز نباید اتو کنید. زیرا اتو ساختار آن را تغییر می دهد و شکل پارچه را تغییر می دهد.

روش شست‌وشو و خشک کردن پارچه سیر ساکر چیست؟

به عنوان یک قاعده کلی، لباس های ساخته شده از ابریشم باید در آب سرد در ماشین لباسشویی شسته شوند. توصیه می شود این لباس را نزدیک هوا آویزان کنید تا خشک شود. با این حال، قبل از هر اقدامی، باید برچسب چسبیده به لباس خود را بررسی کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

کت سیر ساکر را با چه لباسی ست کنیم؟

پیراهن فوتبال را می توان با شلوار جین و یقه رنگارنگ یا شلوار برزنتی و یک پیراهن راحت ترکیب کرد.

آیا می‌توان پارچه سیر ساکر را با لباسی از جنس لینن ست کرد؟

سارونگ و کتانی جزو بهترین و محبوب ترین پارچه ها هستند که به راحتی با هم ترکیب می شوند و ظاهری جذاب ایجاد می کنند. با این حال، به دلیل بافت و بافت منحصر به فرد و طرح راه راه این پارچه، بهتر است از لباس های طرح دار با جوراب های ابریشمی اجتناب کنید و به جای آن گزینه های ساده را انتخاب کنید.
< br>

مرتبط  پارچه پرنس دوگال چیست؟ کاربردها، مراقبت و روش‌های ست کردن

شلوار سیر ساکر را با چه کفشی ست کنیم؟

شلوار سیرساکر را می‌توانید با کفش لوفر یا همان کالج بپوشید.

شلوار ورزشی را می توان به راحتی با کفش های کتانی، کفش های گرم زیبا، کفش های کتانی یا آکسفورد، بسته به استایل فرد و دوباره به موضوع، ترکیب کرد.

پارچه سیر ساکر برای چه موقعیت‌هایی مناسب است؟

سر ساکر یک پارچه سنتی است که در هوای گرم استفاده می شود. لباس های ساخته شده از این ماده برای استفاده روزمره طراحی شده اند. با این حال، می توان آن را به راحتی در عروسی ها، مهمانی های ساحلی تابستانی یا سایر رویدادهای فضای باز پوشید.

آیا پارچه سیر ساکر بدن‌نماست؟

اگرچه پارچه ابریشمی نازک و قابل تنفس است، اما به هیچ وجه آشکار نیست.

ترکیب رنگ مناسب با کت‌وشلوار سیر ساکر چیست؟

پارچه سیر ساکر سفید و آبی

به راحتی می توانید کفش، کت و کت سفید را با یک پیراهن فوتبال سفید و آبی ترکیب کنید. اگر می خواهید، توصیه می کنیم قسمت آبی را با آن ترکیب کنید تا یک استایل غیر معمول ایجاد کنید. هنگام انتخاب کراوات، توصیه می شود سایه متفاوتی از آبی را انتخاب کنید تا نتیجه جذاب تر باشد.

پارچه سیر ساکر سفید و قهوه‌ای

یک پیراهن و شلوار قهوه ای سفید و یاسی به راحتی با کفش ها و اکسسوری های قهوه ای ست می شود. و هنگام انتخاب پیراهن مناسب می توانید از رنگ سفید استفاده کنید. اگر خط پیراهن و شلوار شما بسیار نازک است، توصیه می کنیم یک پیراهن رنگی با همان ترکیب رنگ را امتحان کنید. دلیل این امر این است که این تیپ از دور معمولی به نظر نمی رسد و می تواند ترکیب شگفت انگیزی با چنین پیراهنی ایجاد کند. بسته به ترجیح شما، کراوات ها و پیراهن های سبز و زرد می توانند ظاهر جدیدی ایجاد کنند.

پارچه سیر ساکر سفید و قرمز

پوشیدن کت ابریشمی قرمز و سفید می تواند ظاهر شما را مدرن تر و چشمگیرتر از همیشه کند. برای تکمیل این جلوه چشم نواز، توصیه می کنیم ژاکت را با شلوار ساحلی یا جین، پیراهن سفید، کراوات ورزشی صورتی و آبی، کفش آکسفورد یا کفش ورزشی قهوه ای ست کنید.

پارچه سیر ساکر سفید و خاکستری

پوشیدن پیراهن فوتبال سفید و خاکستری ظاهری شیک به شما می دهد. توصیه می کنیم آن را با لوازم و لباس های سبز، زرد یا قرمز ست کنید تا این سبک زندگی را به ارمغان بیاورید. البته در صورت تمایل می توانید از همان ترکیب خاکستری و سفید برای چمدان و سایر قسمت های لباس خود استفاده کنید.

پارچه سیر ساکر آبی تیره (Navy Seersucker)

صرف نظر از نوع لباس، آبی تیره یکی از رنگ هایی است که به راحتی با رنگ های دیگر سازگار است. اگر استایل خود را دوست دارید، می توانید کت فوتبال سرمه ای خود را با تی شرت یا یقه سفید و شلوار جین ست کنید. با این حال، می توانید آن را با یک پیراهن سفید و یک کراوات آبی تیره بپوشید. به یاد داشته باشید که کفش قهوه ای همیشه می تواند گزینه خوبی برای ترکیب با رنگ ها و مدل های مختلف باشد.

کدام سلبریتی‌ها به پوشیدن لباس‌های سیر ساکر علاقه دارند؟

داستین هافمن، هنرپیشه آمریکایی با یک کت سیر ساکر

از سلبریتی های قدیمی و جدید که سیر را انتخاب کرده اند می توان به گریگوری پک، رونالد ریگان، داستین هافمن و جورج دبلیو بوش اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کرده ایم نکات مفید و کاربردی در مورد حجاب بت را با شما به اشتراک بگذاریم. نظر شما چیه آیا شما از طرفداران این پارچه هستید؟ پارچه ها و مدل های مورد علاقه شما چیست؟ مایلیم نظرات خود را با ما و خوانندگان ما در بخش نظرات مشتریان به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا