پارچه و خیاطی

۱۴ روش عالی برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس

ممکن است پس از استفاده از صابون مومیایی با لکه های سفید مومیایی روی لباس های خود مواجه شده باشید. همچنین روغن غلتکی و دئودورانت لکه های زردی روی لباس های سفید باقی می گذارند. در این مقاله به شما می گوییم چگونه لکه های زرد و سفید را از لباس های سفید، رنگی و مشکی پاک کنید.

خلاصه این مطلب

چطور لکه و سفیدک مام را از روی لباس پاک کنیم؟

در این مقاله چند راه برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های سفید مام از زیر بغل لباس را هم به شما آموزش می‌دهیم.

البته هیچکس دوست ندارد لکه های سفید مامان را در فاق لباس مورد علاقه اش ببیند. با یادگیری نحوه پاک کردن باقی مانده صابون سفید از پیراهن های سفید، رنگی و مشکی می توانید از این مشکل جلوگیری کنید. خوشبختانه یک راه آسان وجود دارد. برای مشکلات رایج در ادامه این مقاله. ما به شما خواهیم گفت که چگونه از لکه های سفید مادرتان بهتر مراقبت کنید. همچنین نحوه جلوگیری از ایجاد لکه های سفید زیر بغل را به شما آموزش می دهیم.

۱- یک خمیر با جوش شیرین درست کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن سفیدک مام از روی لباس استفاده از خمیر جوش‌ شیرین است. این روش به‌ویژه زمانی مفید است که لکه‌های مام روی لباس قدیمی و خشک شده باشند.

جوش شیرین می تواند به کاهش بوی بد زیر بغل و جلوگیری از گسترش لکه های جدید کمک کند. برای تهیه جوش شیرین کافی است جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید. پس از آماده شدن خمیر، آن را روی لکه بمالید. بگذارید پودر چند ساعت روی لکه بماند و با آب گرم بشویید. جوش شیرین باقی مانده روغن و لکه های موم را از بین می برد.

این روش مخصوصاً زمانی مفید است که موم روی لباس کهنه و خشک شده باشد. هر روشی را که انتخاب می کنید روی قسمتی از لباس امتحان کنید تا مطمئن شوید که شوینده انتخابی به لباس آسیب نمی رساند. همچنین می‌توانید قبل از انداختن لباس‌های آغشته به جوش شیرین در ماشین لباس‌شویی، کمی سرکه سفید به لکه اضافه کنید تا فرآیند سفید کردن سریع‌تر شود.

۲- از بین بردن لکه‌های مام و دئودورانت با لیموترش و نمک

آب لیمو‌ترش می‌تواند روش موثری برای از بین بردن لکه‌های قدیمی مام و دئودورانت از روی تی شرت‌های سفید باشد. این مرکبات حاوی سطح بالایی از اسیدیته است که باعث می‌شود به‌طرز شگفت‌انگیزی مثل یک لکه‌بر لباس عمل کند.

آب لیمو می تواند راهی عالی برای از بین بردن لکه های قدیمی و دئودورانت از پیراهن های سفید باشد. این مرکبات سرشار از اسیدهای چرب است که آن را به یک لکه‌بر عالی تبدیل می‌کند. برای انجام این کار، یک لیموی تازه بردارید، آن را از وسط نصف کنید و آب آن را روی ناحیه آسیب دیده فشار دهید. سپس مقدار زیادی نمک اضافه کنید و شروع به مالیدن لبه های پیراهن یا تی شرت خود با این مخلوط کنید تا عرق یا دئودورانت از بین برود. (این کار را با رنگ سفید انجام دهید). سپس محل مورد نظر را بشویید و با مواد شوینده در ماشین لباسشویی قرار دهید.

مرتبط  با 7 پارچه شلواری زنانه پرکاربرد آشنا شوید

۳- کمی نمک روی لکه سفید مام بریزید

اگر آهک ندارید، می توانید بنفش را از زیر تی شرت سفید و فلفل آشپزخانه پاک کنید: نمک. یک لیتر آب را بجوشانید و یک قاشق چایخوری نمک را در آن حل کنید. یک اسفنج یا پارچه بردارید و آن را در نمک آغشته کنید، محل را پاک کنید تا کثیفی از لباس شما پاک شود. در مقایسه با شستن دست‌ها با علف لیمو، شستن دست‌ها با نمک به تلاش بیشتری نیاز دارد، اما می‌دانید که کار می‌کند.

۴- مایع ظرفشویی و پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) را مخلوط کنید

می توانید از مخلوط صابون ظرفشویی و پراکسید هیدروژن برای پاک کردن لکه های بارداری از لباس های تمیز استفاده کنید. سه قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با شش قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن مخلوط کنید، یک مسواک استفاده شده یا یک برس کوچک را در کیف خود قرار دهید و شروع به تمیز کردن لکه کنید. پس از شستن لکه به مدت چند دقیقه، لکه باید محو شود. لباس ها را یک ساعت بیرون بگذارید و سپس در ماشین لباسشویی بشویید. (از این ترکیب برای حذف سفیدی از لباس سیاه استفاده نکنید.)

۵- از آب‌اکسیژنه کمک بگیرید

این ترفند برای خلاص شدن از شر لکه های سفید قدیمی و کمک به روتین لباسشویی برای از بین بردن لکه های سفید بسیار خوب عمل می کند. لباس های رنگی را به مدت 30 دقیقه در مخلوط 50/50 آب و پراکسید هیدروژن خیس کنید. سپس بعد از پر شدن ماشین لباسشویی ۱ فنجان پراکسید هیدروژن به لباس هایتان اضافه کنید. برای از بین بردن لکه های سفید روی لباس های سفید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید

|

۶- پاک کردن لکه زرد مام با پراکسید هیدروژن و جوش‌شیرین

برای از بین بردن لکه های زرد، خمیری از پراکسید هیدروژن و جوش شیرین درست کنید، خمیر نباید خیلی غلیظ باشد و نه خیلی نازک، این خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید حدودا بماند. بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس طبق معمول با آب بشویید. از این ترکیب برای از بین بردن لکه های پارچه های رنگی و مشکی استفاده نکنید.

۷- از جوراب نایلونی برای پاک کردن لکه مام استفاده کنید

اگر بعد از شستن لباس های تیره بپوشید، روغن اغلب لکه های سفیدی روی لباس می گذارد. خوشبختانه یک راه سریع و موثر وجود دارد. برای لباس های تیره سعی کنید از عطر سفید روی نایلون استفاده کنید. به جای جوراب های نایلونی می توانید از یک حوله خشک یا پارچه نخی مانند جوراب سفید با لکه سفید استفاده کنید.

۸- لباس را در سرکه سفید خیس کنید

سرکه سفید می‌تواند به پاک کردن لکه‌های سرسخت ناشی از مام از روی لباس‌های سفید، رنگی و مشکی به شما کمک کند.

استفاده از سرکه سفید که یکی از روش های خانگی برای نظافت وسایل مختلف است. سرکه سفید می تواند به شما کمک کند لکه های سخت را از لباس های سفید، رنگی و مشکی پاک کنید. قبل از اینکه یک پیراهن یا تی شرت لکه دار را در ماشین لباسشویی بیندازید، لباس را حدود یک ساعت در یک کاسه سرکه سفید خیس کنید، سپس با مسواک به آرامی لکه را بشویید. سرکه می تواند لکه های لباس های تیره و روشن را از بین ببرد.

مرتبط  انواع پارچه دامنی و 5 مدل دامن کاربردی + عکس

۹- از مایع لکه‌بر استفاده کنید

اگرچه می‌توانید از تمام مواد فوق برای از بین بردن لکه‌های سفید از روی لباس استفاده کنید، اما راه ساده‌تر استفاده از لکه‌بر فروشگاهی است. خلاص شدن از شر آکنه به اندازه درمان های خانگی موثر است. دستورالعمل های مواد شوینده را دنبال کنید. به یاد داشته باشید بهترین راه برای از بین بردن لکه مانند هر لکه ای این است که بلافاصله این کار را انجام دهید و لکه را پنهان کنید، زیرا پاک کردن آن دشوار است.

این مهمترین جزئیات است. سایت های محبوب لباس

۱۰- از ترکیب سرکه، نمک و مایع ظرفشویی استفاده کنید

یکی از راه های معجزه آسا برای از بین بردن لکه های سفید از روی لباس، استفاده از نمک، سرکه و مواد شوینده است. نمک به نفوذ سرکه به لکه کمک می کند تا بهتر از بین برود. مایع ظرفشویی همچنین به تجزیه مواد جامدی که در وهله اول باعث ایجاد لکه شده اند کمک می کند. برای از بین بردن لکه ها با این شوینده موارد زیر را انجام دهید:

  • 1 فنجان نمک، 2 فنجان سرکه، 2 فنجان آب گرم و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی
  • بگذارید یک یا دو ساعت بماند، سپس طبق معمول بشویید.
  • حتی می توانید از آب و صابون برای پاک کردن لکه های عطر و دئودورانت از روی لباس استفاده کنید.
  • در نهایت می توانید از بخارشوی برای خشک کردن لباس های خود استفاده کنید.

۱۱- از خمیر پودر ماشین و آب استفاده کنید

برای پاک کردن لکه های سفید از لباس های سفید، رنگی و مشکی می توانید خمیری از پودر لباسشویی و آب درست کنید. بگذارید رنگ یک شب روی لکه بماند سپس آن را بشویید. توجه: این توصیه ها برای لکه های موم و دئودورانت های ساخته شده از پنبه یا پلی استر است. اگر لباس از مواد نرمی مانند ابریشم، ساتن یا پشم ساخته شده است، آن را به تمیزکننده ای ببرید که لکه های سفید را از بین ببرد.

۱۲- آسپرین لکه سفید مام را پاک می‌کند

استفاده از آسپرین برای درمان سردرد توصیه نمی شود. آسپرین یک محصول موثر برای از بین بردن لکه های سفید از لباس های سفید، رنگی و مشکی است. برای این کار دو عدد آسپرین بخورید، سپس نصف فنجان آب اضافه کنید و هم بزنید تا آسپرین در آب حل شود (اندازه کت). روی خال آب و آسپرین بریزید و یک ساعت صبر کنید. سپس پیراهن را طبق معمول با مواد شوینده بشویید.

۱۳- از قرص تمیزکننده دندان مصنوعی استفاده کنید

آیا تا به حال فکر کرده اید که قرص های خمیردندان برای از بین بردن لکه های سفید مادر از روی لباس مفید است؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که 4 قرص دندانی را در یک سطل آب حل کنید. پیراهن رنگی خود را در مخزن قرار دهید و بگذارید حداقل 8 ساعت در این محلول بماند. سپس پیراهن را طبق معمول با مواد شوینده مناسب بشویید.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه هاوایی؛ تاریخچه، ست کردن و نگهداری از این پارچه دوست‌داشتنی

۱۴- از محلول سفید‌کننده بر پایه اکسیژن و آمونیاک استفاده کنید

این بهترین راه حل برای از بین بردن دئودورانت و مامان های رول زرد از لباس های سفید است. از آنجایی که محلول قوی است، هنگام کار باید دستکش بپوشید. مقدار مساوی سفید کننده مبتنی بر اکسیژن و آمونیاک را، هر کدام 2 قاشق غذاخوری، مخلوط کنید. محلول به دست آمده را روی پارچه ای بریزید. 10 دقیقه صبر کنید و لباس ها را با مواد شوینده بشویید و بعد از شستن در آفتاب پخش کنید تا خشک شوند. نکته: برای محلول حتما از سفید کننده اکسیژن استفاده کنید نه از کلر. ماسک‌های مبتنی بر کلر و آمونیاک گازهای سمی و خطرناکی تولید می‌کنند.

چطور از ایجاد سفیدک مام روی لباس جلوگیری کنیم؟

چطور از ایجاد سفیدک مام روی لباس جلوگیری کنیم؟

۱- در مصرف مام زیاده‌روی نکنید

از مصرف بیش از حد خودداری کنید. اگر استفاده از مقدار معمول واکس برای شما جواب نمی دهد و از نتایج راضی نیستید، مارک واکس را تغییر دهید. معمولاً یک یا دو بار زدن پماد در زیر بغل کافی است.

۲- مام را کمی گرم کنید

قبل از استفاده کمی آن را گرم کنید تا حد زیادی از لباس شما در برابر لکه محافظت می کند. اگر روغن و چربی با دمای بدن سازگار است، قبل از استفاده، روغن را نرم کنید. اگر از موم طبیعی قابلمه استفاده می کنید، قبل از استفاده از موم بین انگشتان خود را برای اثر مشابه گرم کنید.

۳- اجازه دهید مام خشک شود بعد لباس بپوشید

قبل از پوشیدن، اجازه دهید دئودورانت کاملا خشک شود. اگر باید این کار را سریع انجام دهید، مادر را با هوای گرم سشوار گرم کنید تا به لباس نچسبد.

۴- بگذارید زیر بغلتان نفس بکشد

اگر لباس های گشاد و نه جوراب شلواری می پوشید، احتمال زیادی وجود دارد که واکس آثار سفید یا زردی روی لباس شما باقی نگذارد. پوشیدن لباس های گشاد از چسبیدن پوست و رول صابون مومیایی یا مومیایی به لباس جلوگیری می کند که در نهایت باعث ایجاد لکه می شود.

۵- از پودر بچه استفاده کنید

یکی دیگر از راه های جلوگیری از سفید شدن لباس های مامان، استفاده از پودر بچه برای این کار، لباس های تمیز را از داخل برگردانید و روی بازوهای لباس پودر بچه بپاشید و سپس آن را بمالید. به این ترتیب بازوهای لباس سفید نمی شوند
در اینجا می توانید محبوب ترین انواع پودرها را پیدا کنید

سخن آخر

برای از بین بردن آسان لکه های سفید از روی لباس، مطمئن شوید که لکه را در اسرع وقت پس از ایجاد آن پاک کنید. لکه های سفید کننده قدیمی به سختی از روی لباس پاک می شوند زیرا به تاروپود روی لباس کشیده می شوند و آثاری روی لباس باقی می گذارند. آیا تجربه از بین بردن لکه های مومیایی از روی لباس را دارید؟ از چه موادی برای پاک کردن لکه های سفید از روی لباس استفاده می کنید؟ تجربه خود را در بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا