پارچه و خیاطی

پارچه تدی چیست؟ چطور لباس‌های تدی را به زیبایی ست کنیم؟

شاید مقاله تدی را دیده باشید. حتی ممکن است یک کت، هودی، ژاکت یا روسری گرم و دنج از این مواد در کمد خود داشته باشید. افراد کمی هستند که لباس های شیک و زیبا را دوست نداشته باشند. در این مقاله به این می پردازیم که لباس های عروسکی چیست؟ این راهی برای ست کردن یک لباس با چیزهای دیگر است. با ما در منومد همراه باشید.

پارچه تدی چیست؟

پارچه تدی یک محصول گرم و نرم و بسیار دوست‌داشتنی است که هواداران بسیار زیادی دارد./ عکس از: Vuk Saric

لباس عروسک لباسی گرم و راحت است که امروزه طرفداران زیادی دارد. این پارچه ها معمولا از مواد مصنوعی مانند اکریلیک و پلی استر و همچنین الیاف طبیعی مانند پنبه و پشم ساخته می شوند. نتیجه یک پارچه ضخیم اما نرم با پرز کوتاه و بسیار نرم است. ترکیب این عناصر، لباس عروسکی را به انتخابی عالی برای سردترین روزهای سال تبدیل می کند

تاریخچه پارچه تدی چیست؟

استفاده از مخمل ها در دنیای مد سابقه ای طولانی دارد و به دهه 1920 باز می گردد. در این دهه، تولید خودروهای روباز رشد کرد. رانندگان این خودروها برای گرم نگه داشتن بدن خود کت آلپاکا می پوشیدند زیرا مستقیماً در معرض جریان هوا قرار می گرفتند. آلپاکا گونه جالبی از پستانداران است که شتر محسوب می شود و پوستی نرم و گرم شبیه خرس عروسکی دارد. در سال 1940، جورج بورگ، صاحب یک کارخانه بافندگی، ایده استفاده از این نوع پارچه برای تولید مناسب را به ذهن متبادر کرد. پارچه های عروسکی نرم و دلپذیر با لباس های استایل خیابانی رسما به دنیای مد راه پیدا کرده اند. این محصول از سال 2013 به همت برند «مکس مارا» جایگاه خود را در فروشگاه ها، خیابان ها و فشن شوها بازیابی کرده و مورد استقبال طیف وسیعی از مشتریان قرار گرفته است. امروزه برندهای معروفی مانند Max Mara، Gucci، Burberry یا Chanel از این پارچه در محبوب ترین محصولات خود استفاده می کنند.

روش بافت پارچه تدی چیست؟

پود پارچه تدی درست برعکس تارهای آن به‌شکلی سست و پرزگونه در ساختار پارچه قرار می‌گیرد./ عکس از: DjordjeDjurdjevic

مانند سایر پارچه ها، پارچه های نرم از تار و پود تشکیل شده است. از طرفی تارهای این پارچه را داخل مش گذاشته و شیشه را به صورت موهای نرم یا کوتاه در کنار آن قرار می دهند. به دلیل این روش بافت، پارچه اسباب بازی ها سفت و سختی کمتری دارد و در عین حال به خوبی نفس می کشد. یکی از مزایای آن قابلیت تنفس پارچه است که انسان را گرم نگه می دارد، اما اجازه نمی دهد عرق و بو بلند شود.

مرتبط  خشکشویی چیست؟ مزایای شستن لباس با این روش را بدانید

ویژگی‌های پارچه تدی چیست؟

عکس از: SolStock

• شل و راحت است

پارچه عروسک با وجود ضخامت زیاد، به هیچ وجه کشیده نمی شود و به راحتی روی بدن قرار می گیرد. در عین حال لباس های ساخته شده از این پارچه به بهترین شکل ظاهر می شوند. ایستایی کمتر یکی از عواملی است که به شما کمک می کند تا لباس ها و کاپشن های بهتری را با این پارچه بدوزید.

• نرم و لطیف است

ترکیب و بافت این محصول به گونه ای فرموله شده است که حداکثر نرمی را ایجاد کند. ترکیب الیاف پنبه، پشم، اکریلیک و پلی استر، مخمل را به محصولی نرم، زیبا و راحت تبدیل می کند. لباس های مخملی باعث تحریک یا تحریک پوست نمی شوند. در نتیجه پارچه تدی انتخابی ایده آل برای لباس ها و کت های راحت برای کودکان و بزرگسالان است.

• به آستر نیازی ندارد

قبلا به شما گفته بودیم که پارچه عروسکی گشاد است و به هیچ وجه جمع نمی شود. این مد نیاز به لاینر و لاینر را برطرف می کند. زیرا این دو عامل باعث افزایش دوام پارچه می شود که درست برعکس پارچه عروسکی است. در اینجا شما باید تصمیم خود را بگیرید. در واقع اگر یک کت یا کت ساده می خواهید، باید پارچه عروسکی را فراموش کنید.

• چروک نمی‌شود

یکی از مهمترین مزیت های پارچه مخملی این است که چروک نمی شود و نیازی به اتو ندارد. به این ترتیب می توانید لباس زیبای خود را از کمد بیرون بیاورید و بدون نگرانی از چروک شدن آن بپوشید.

• حجیم است

بافت این پارچه به گونه ای است که حجیم و حجیم به نظر می رسد. در این راستا در خیاطی لازم است مدل های شیک را انتخاب نکنید و برش ها و طرح های ساده و عمدتا بزرگ را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، بدن شما بسیار بزرگتر از آنچه هستید به نظر می رسد. اگر می خواهید کت یا کت شما گرم، شیک و زیبا باشد، به جای دیگری نگاه کنید.

• ضخیم است

پارچه عروسکی به دلیل ساخت و طراحی، محصولی ضخیم به حساب می آید که می تواند در سردترین روزهای سال شما را گرم نگه دارد. بد نیست بدانید که انواع مختلف این محصول ضخامت های متفاوتی دارند. بنابراین، شما می توانید هر یک از آنها را برای اهداف مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال پارچه عروسکی ظریف برای تولید لباس های راحت خانگی برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. همچنین در ساخت مانتو و کاپشن بیشتر از انواع بزرگتر استفاده می شود.

مرتبط  ۱۰ پارچه‌ مناسب برای لباس کودک را بشناسید

روش نگهداری از پارچه تدی چیست؟

عکس از: Dmitry-Travnikov

• عروسک را تا حد امکان با دست بشویید.

• اگر در ماشین لباسشویی می‌شوید، ماشین را در چرخه آهسته قرار دهید، با آب سرد بشویید.

• هرگز با ماشین لباسشویی خشک نشوید. toom برای خشک کردن لباس های تدی استفاده نکنید

• لباس های کودک را برای خشک کردن آویزان نکنید. پارچه نوزاد به دلیل بافت خاص خود آب زیادی را در ساختار خود نگه می دارد و پس از شستشو سنگین می شود. بنابراین، اگر در سرما آویزان شود، ممکن است شکل اولیه خود را از دست داده و در حین حمل و نقل تغییر شکل دهد. یا می‌توانید آن را روی یک سطح خوب نزدیک منبع گرما قرار دهید و منتظر بمانید تا خشک شود.

• توصیه می‌کنیم لباس‌های مخمل‌دار مورد علاقه خود را برای تمیز کردن و مرتب‌سازی به بخارشوی بفرستید.

• هرگز از مواد شوینده قوی یا سفید کننده روی لباس های تدی استفاده نکنید. در غیر این صورت، رنگ و درخشندگی اصلی خود را از دست می دهد.

• پارچه تدی به دلیل طراحی و کیفیت بافت منحصر به فرد خود باعث ایجاد پرز در هنگام شستشو می شود. بنابراین توصیه می کنیم آن را با لباس های دیگر در ماشین لباسشویی قرار ندهید و به تنهایی آن را بشویید.

• مستقیماً روی پلاس مورد علاقه خود راه نروید. در غیر این صورت ساختار زیبا آسیب می بیند و موهای نرم و زیبا آسیب می بیند. در صورت تمایل می توانید از اتو بخار غیر مستقیم برای تنظیم درزها استفاده کنید.

روش استایل کردن پارچه تدی چیست؟

۱. لباس تدی محبوب‌تان را کژوال استایل کنید

پارچه عروسکی یکی از بهترین گزینه ها برای تکمیل این روش به روشی بهتر است. پیراهن عروسکی مورد علاقه خود را با یک تی شرت آستین بلند و شلوار جین ست کنید. اما بسته به گرما و سردی هوا می توانید زیر این لباس یقه یقه اسکی یا یک ژاکت زیبا بپوشید. انتخاب رنگ شلوار جین به سلیقه و فرم بدن شما بستگی دارد. اما شلوار جین راسته و جین راسته بسیار مناسب هستند که ترکیب زیبایی از پیراهن های چشمی و اسباب بازی را ایجاد می کنند. می توانید کفش را انتخاب کنید. بنابراین، بسته به فصل، می توانید این استایل زیبا را با کفش های مجلسی مختلف، کفش های بلند، لوفر (کالج)، کتانی یا کفش های اسپرت غیررسمی تکمیل کنید.

۲. دست‌تان برای استایل شیک و الگانت هم باز است

باورش برات سخته یک پیراهن مناسب را می توان به زیبایی طراحی کرد. یک پیراهن ابریشمی زیبا برای پوشیدن با یک بلوز و دامن رسمی یا یک بلوز زیبا با شلوار کرپ دوخت کافی است. یک کیف کوچک زیبا برای تکمیل این سبک. جواهرات جذاب و یک جفت کفش پاشنه بلند; می توان از کفش های پاشنه بلند و حتی نوک تیز استفاده کرد.

مرتبط  انواع پارچه ضد آب و ترفند دوخت آنها + عکس

۳. استایل مدرن را فراموش نکنید

در صورت تمایل می توانید یک کت مخملی گرم و نرم بپوشید، به خصوص برای انتقال پیام مدرن و مدرن بودن به مخاطب. برای انجام این کار، می توانید آن را به سادگی با شلوار چرمی، پیراهن میدی، باندانا، روسری کوچک یا کلاه ترکیب کنید.

در اینجا مدل های روسری کوتاه وجود دارد.

۴. استایل بوهو را امتحان کنید

اگر می خواهید متفاوت و شگفت انگیز به نظر برسید، به شما توصیه می کنیم کت و لباس بوهو مورد علاقه خود را به نمایش بگذارید. بنابراین کافی است آن را با دامن ماکسی ساده یا طرح دار، اکسسوری هایی با زیورآلات بزرگ و جالب، کیف صلیبی، شلوار زیپ دار، شلوار کوتاه و نیم بوت با رنگ خنثی ست کنید.

۵. استایل رسمی را دنبال کنید

برای داشتن ظاهری رسمی، کافی است یک پالتوی تدی زیبا را با یک کت‌وشلوار یا کت‌ودامن خوش‌دوخت و فیت استایل کرده و آن را با پیراهن آکسفورد، یک شومیز ابریشمی یا حتی بلوز یقه اسکی ست کنید. اضافه کردن مجموعه‌ای از اکسسوری‌ها و زیورآلات ساده و در عین حال، چشمگیر هم می‌تواند استایل‌تان را زیباتر کند. بسته به شرایط، برای تکمیل این سبک‌وسیاق می‌توانید از کفش یا بوت پاشنه بلند یا حتی از اسنیکر و کفش ورزشی استفاده کنید.

روش ست کردن هودی‌های دوخته شده با پارچه تدی چیست؟

• عروسکی مورد علاقه خود را با شلوار لی و کفش ورزشی ست کنید

• شلوار جین پوستی نیز انتخاب خوبی برای ست کردن با یک پیراهن چرمی است. می توانید این مجموعه را با کیف و کفش ورزشی تکمیل کنید.

کلاه عروسکی و شلوار چرمی به خوبی با هم ست می شوند. در صورت تمایل می توانید این استایل را با کفش یا چکمه های زیبا تکمیل کنید.

کدام سلبریتی‌ها به پوشیدن پالتوی تدی علاقه دارند؟

هایدی کلوم، نیکی هیلتون، کریسی تیگن و سلنا گومز تنها چند نمونه از افراد مشهوری هستند که عاشق لباس عروسک هستند و از آن در کارهای روزمره خود استفاده می کنند.

 

لباس‌های مدل تدی را ببینید

سخن آخر

در این مقاله به شما گفتیم که پارچه لاکچری چیست. و چگونه می توان لباس های تدی را به بهترین شکل ممکن ترکیب کرد؟ نطر شما چی هست؟ شما هم این پارچه را دوست دارید؟ شما آن را با چه مواردی مطابقت می دهید؟ چه رنگی را بیشتر دوست دارید؟ خوشحالیم که نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان در قسمت نظرات کاربران به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا