پارچه و خیاطی

با این 5 پارچه برای دوخت لباس عروس آشنا شوید

باید بدانید که یکی از بزرگترین دغدغه های خانم ها در بزرگترین شب زندگیشان انتخاب لباس عروس است. انتخاب لباس عروس مناسب نقش زیادی در درخشش شب عروسی شما دارد. در انتخاب لباس عروس باید سلیقه خود را در نظر بگیرید. هنگامی که سبک مورد علاقه خود را پیدا کردید، با یک جستجوی ساده در گوگل به راحتی می توانید سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید. اما پیدا کردن لباس عروس مناسب به همین جا ختم نمی شود. انتخاب متریال مناسب برای لباس عروس بسیار مهم است.

برای به دست آوردن استایل و مدل زیبای دلخواه باید پارچه ای با کیفیت و منحصر به فرد پیدا کنید. پارچه هایی که مناسب شما و سبکی که انتخاب می کنید. احتمالا بارها لباس عروس ایده آل را تصور کرده اید. در نهایت باید نتیجه بگیرید که الگوی پارچه برای دوخت لباس عروس عالی بسیار جسورانه است. توجه به نوع پارچه در دوخت لباس عروس حائز اهمیت است. پارچه لباس عروس شما باید ویژگی های مهمی داشته باشد تا بتوانید مانند ستاره در آن بدرخشید. امروز و اینجا با 5 مدل پارچه معروف برای دوخت لباس عروس آشنا می شویم.

نکات مهم در انتخاب پارچه برای دوخت لباس عروس

برای ساخت لباس عروس از پارچه های مختلف استفاده کنید. البته هر نوع پارچه ای مزایا و معایبی دارد. هنگام انتخاب پارچه به نکات زیر توجه کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

  • سلیقه
  • بودجه
  • آب و هوا
  • فرهنگ مهمانان
  • محل برگزاری
  • مدت زمان مراسم

تمام عناصر ذکر شده در بالا به طور موثر در انتخاب نوع مواد برای دوخت لباس عروس تأثیر می گذارد. در زیر به بررسی خواص پارچه های مناسب برای لباس عروس می پردازیم.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید لباس عروس با 10 نکته کاربردی


پارچه ساتن آمریکایی، انتخابی هوشمندانه

پارچه ساتن آمریکایی به پارچه ساتن عروس معروف است. راحتی و ظاهر مات این پارچه آن را به یکی از محبوب ترین پارچه های لباس عروس تبدیل کرده است. خیاطانی که در دوخت لباس عروس متخصص هستند همیشه از این پارچه برای دوخت لباس عروس استفاده می کنند. پارچه ساتن آمریکایی قوی تر از ساتن معمولی است. دلیل اصلی ماندگاری این پارچه تعداد زیاد الیاف و استحکام اتصالات آنهاست. پارچه ساتن آمریکایی به خوبی بافته می شود و در دوخت اختلال ایجاد نمی کند. از این رو به عنوان یک پارچه محبوب در بین خیاط ها شناخته می شود.از دیگر ویژگی های مهم پارچه ساتن آمریکایی کارایی آن است. از این پارچه جذاب می توانید برای دوخت انواع الگوهای لباس عروس استفاده کنید. دامن های بلند یکی از مدل هایی است که اغلب در بوتیک ها و مغازه های عروس می بینید. اگر از طرفداران سبک های ساده و کلاسیک هستید می توانید از پارچه ساتن آمریکایی به صورت جداگانه استفاده کنید. اما اگر به الگوهای شلوغ تری علاقه دارید، این پارچه به شما کمک خواهد کرد. به راحتی می توانید این پارچه زیبا را با پارچه های دیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال می توانید آن را با پارچه گیپور یا توری ترکیب کنید. برای زیباتر شدن لباس عروس خود می توانید از اکسسوری های سبک و مروارید استفاده کنید.

مرتبط  ۱۵ راه مفید برای افزایش طول عمر لباس که باید بدانید

گیپور، پرطرفدارترین پارچه برای دوخت لباس عروس

یکی از محبوب ترین لباس های موجود در بازار، لباس عروس گیپور است. گیپور توری نرم و بافتی است که با نخ های ضخیم بافته می شود. امروزه افراد زیادی از این پارچه برای ساخت لباس عروس استفاده می کنند. لباس های گیپور ظاهری سلطنتی و مجلل دارند که نظر مخاطب را به خود جلب خواهند کرد. در سال های اخیر تولید لباس عروس گیپور افزایش یافته است. دلیل آن این است که این نوع لباس عروس مورد استقبال ویژه مخاطبان قرار می گیرد. پارچه گیپور تنوع زیادی دارد و شما در انتخاب پارچه آزاد هستید. مدل لباس های کوچک و بزرگ متفاوت است و برای همه مخاطبان جذاب خواهد بود. پارچه گیپور بادوام، انواع لباس عروس قابل دوخت، پارچه گیپور برای استفاده در روز و شب مناسب است. این عمدتا برای بلوز و لباس شب استفاده خواهد شد. بهترین لباس برای دوخت لباس عروس می تواند یک لباس باشد. فقط پارچه گیپور لباس راحتی به شما می دهد. اما اگر فردی پرمشغله هستید، می توانید لباس خود را با مروارید و سنگ های درخشان تزئین کنید. فنر به دلیل تخلخل زیاد از تهویه خوبی برخوردار است و برای استفاده در روزهای گرم سال بسیار مناسب است. بنابراین اگر مهمانی شما در تابستان برگزار می شود، لباس های گیپور می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. لباس عروس گیپور بسیار گران است. با خرید و دوخت این پارچه در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.

پارچه دانتل انتخاب شیک پسندان برای دوخت لباس عروس

کتان پارچه ای نازک با پشتی توری است. پارچه ابریشم برای ملیله با کیفیت بالا استفاده می شود. این پارچه توری با نقوش یا مونوگرام دوخته شده است. نقوش روی این پارچه ها یا ماشینی یا دست بافته است. ناخن های گرانبها از نخ های طلا و نقره برای درخشش روی پارچه استفاده می کنند. این نوع لاک ناخن گران است. پارچه لاتا در سه نوع ساده و طرح دار دوخته می شود و بیشتر برای ساخت لباس عروس یا لباس مجلسی استفاده می شود. یک پس زمینه ساده با شکلی چشم نواز به لباس عروس شما پارچه توری زیبا و منحصر به فردی می بخشد. اگر تصمیم به طراحی لباس عروس بسته دارید، می توانید از پارچه ای استفاده کنید که آستین ها را ببندد.

مرتبط  با انواع پارچه فوتر بیشتر آشنا شوید

قیمت پارچه دانتل مجلسی

از طرفی پارچه توری برای کسانی که به دنبال لباس های شیک هستند انتخاب بهتری است. گلدوزی ها و تزیینات پارچه های اصلاح شده شما را در برابر انواع لوازم جانبی محافظت می کند. پارچه توری برای مدل های گشاد انتخاب خوبی است، زیرا بافت پشتی شبیه توری است. پارچه ای نرم است و بیشتر برای دوخت دامن و آستین نو استفاده می شود. پارچه توری نیاز به شستشوی زیاد ندارد. اگر لباس کثیف است بهتر است یک قسمت آن را با آب گرم بشویید و ماساژ دهید. شستن بیش از حد این پارچه می تواند به مش آن آسیب برساند.

پارچه حریر، دوست داشتنی

به جرات می توان گفت ابریشم پرفروش ترین پارچه برای دوخت لباس عروس است. ابریشم از نایلون، ابریشم و پلی استر ساخته می شود. ظاهر پارچه ابریشمی ساده و ظریف است. این پارچه برای افراد معمولی و سرگرم کننده بسیار مناسب است. لباس عروس اروپایی یکی از بهترین منابع ایده خواهد بود. همه ما می دانیم که اروپایی ها ساده اما مدرن هستند. از ابریشم در این لباس‌های عروس بسیار استفاده می‌شود. از این پارچه می توان به عنوان روسری یا روسری استفاده کرد. ابریشم به دلیل بافت ظریفی که دارد برای دوخت بسیاری از لباس عروس ها مناسب است. اما به دلیل بافت نازک و ظریفی که دارد بیشتر برای دوخت پارچه های چند لایه و سنگین استفاده می شود. این پارچه بیشتر در دامن و آستین استفاده می شود. ظاهر ظاهری یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب لباس است. پارچه های ابریشمی کیفیت خاصی دارند که در پارچه های دیگر نمی توانید پیدا کنید. این ویژگی منحصر به فرد، تناسب ابریشم برای همه مدل ها و فرم های بدن است. پارچه های ابریشمی از محبوب ترین پارچه ها در بین برندهای معروف لباس عروس هستند. این محبوبیت سال ها ادامه داشت و استفاده از این پارچه اصلا کم نشد. دلیل آن را می توان در ویژگی های جالب این پارچه جستجو کرد. سبکی و سبکی ابریشم برای دوخت دامن های چند لایه و پهن مشخص است. یکی دیگر از ویژگی های جالب پارچه ابریشمی، دوخت ظریف آن است. این پارچه بهترین انتخاب برای لباس های آینده خواهد بود

مرتبط  با 7 پارچه شلواری زنانه پرکاربرد آشنا شوید

لباس عروس براق و درخشان، با پارچه ساتن

اولین ویژگی قابل توجه پارچه ساتن، بافت جذاب این متریال است. حتما می دانید که پارچه در لباس عروس بسیار مهم است. ساتن می تواند یک لباس عروس روشن و جذاب به شما بدهد. این لباس عروس با طراحی ساده و پارچه مجلل و براق خود ظاهری سلطنتی به شما می بخشد. ساتن علاوه بر ظاهر جذاب، بادوام و محکم است. پارچه ساتن پارچه ای با کیفیت است و اعتماد طرفداران را جلب می کند.

خرید پارچه ساتن ال ایکس

اگرچه ساتن می تواند مدت زیادی دوام بیاورد، اما پارچه ای نرم نیز محسوب می شود. این پارچه اغلب برای دوخت لواشک و لباس های اصلی استفاده می شود. به دلیل لطافتی که دارد می توان از آن برای دوخت طرح های پف دار روی بدنه یا آستین لباس استفاده کرد. پارچه ساتن به تنهایی ظاهر منحصر به فردی دارد. اما می توانید روی این پارچه از پولک یا مهره های تزئینی استفاده کنید. به دلیل استحکام ساتن، دوخت اکسسوری جلوه زیبایی روی این پارچه ایجاد خواهد کرد. منبع: https://www.bridalfabrics.com/collections/guipure-lace

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا