پارچه و خیاطی

پارچه لینن بخارا دوزی و هر چه باید در مورد آن بدانید

اگر به دنبال پارچه ای متفاوت و اصلی هستید، پارچه بخارا دوزی بهترین انتخاب برای شماست. زیبایی و منحصر به فرد بودن این لباس ها هر کسی را که به آن نگاه می کند تحت تاثیر قرار می دهد. این لباس های زیبا و شیک می توانند استایل شما را احیا کنند. اگر می خواهید سلیقه خود را نشان دهید، این لباس بهترین انتخاب است. پارچه بخارا دوزی نوعی پارچه دوزی است. به همین دلیل، قیمت می تواند بالا باشد. با این حال در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که انتظار یک لباس زیبا و زیبا را دارید. اگر می خواهید در مورد این لباس محبوب و زیبا بیشتر بدانید، می توانید ادامه این مقاله را بخوانید.

قیمت پارچه هندی بخارا دوزی

 

پارچه لینن بخارا دوزی چیست؟

اولین سوالی که احتمالا با دیدن این پارچه به ذهن شما خطور می کند نام آن است. این پارچه در تمام طرح ها و بافت های گلدوزی متفاوت است. پارچه کتان طبیعی در بافت آن استفاده می شود. یکی از عواملی که بر قیمت پارچه بخارا دوزی تاثیر می گذارد، نوع پارچه است. کتانی مورد استفاده در ساخت این پارچه از الیاف طبیعی و ارگانیک تهیه شده است. به این الیاف طبیعی ساخته شده از پنبه، الیاف باستی نیز گفته می شود. در گذشته برای گلدوزی رویه این پارچه از نخ های پشمی استفاده می کردند. اکنون الیاف پنبه و پلی استر جایگزین آنها شده است.

این طرح پارچه از نقاشی سلیم الهام گرفته شده است. طرح های گل و خفاش از پرطرفدارترین طرح های این پارچه از گذشته تا به امروز است. بسته به الیاف به کار رفته در تولید این پارچه، ضخامت و نرمی آن متفاوت است. الیاف طبیعی به کار رفته در این پارچه ضد حساسیت هستند. اما در برخی مدل ها استفاده از آن بدون روکش باعث خارش سطح پوست می شود. به طور کلی کتانی بخارا دوزی را می توان در دسته پارچه های بهاره قرار داد. البته می توانید با افزودن لایه هایی که برای دوخت لباس های پاییزی مناسب است نیز از آن استفاده کنید. اگر به درستی نگهداری و شسته شود، این پارچه کلاسیک و زیبا می تواند سال ها در استایل شما متمایز شود.

مرتبط  مناسب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت لباس زمستانی

تاریخچه پارچه لینن بخارا دوزی

بخارا دوزی را می توان گفت در ایران دستباف است، البته ریشه آن به تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و سایر کشورهای آسیای میانه برمی گردد، در ایران به این صنعت گلدوزی می گویند و به عبارتی گلدوزی یا گلدوزی می گویند. این نام از آنجا گرفته شده است که زنان خانه دار و اعیان طرح های مختلفی را روی پارچه می دوختند. زنان سرگردان از این کاردستی بی نظیر برای تزیین جهیزیه خود استفاده می کنند. در گذشته برای این پارچه از انواع ابریشم و پنبه استفاده می شد و امروزه بیشترین پارچه برای سوزن دوزی بخارا کتان طبیعی است.

قدیمی ترین منسوجات باقی مانده در بخارا به اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 باز می گردد. در واقع، در اوایل قرن پانزدهم، سفیران کاستیلیا در قصر آهن توضیحات مفصلی از منسوجات به جای گذاشتند که ممکن است پیشرو صنعت نساجی بخارا باشد. بسیاری از نقش های روی این لباس ها خورشید و ماه، گل هایی مانند لاله، میخک و نیلوفر، برگ و درخت انگور و میوه ای مانند انار است. البته مدل های دیگر ماهی و پرندگان نیز از محبوب ترین حکاکی های بخارا هستند. پیش از این در صنعت مد و لباس از این پارچه استفاده چندانی نمی شد اما به مرور زمان طراحان خلاق از آن برای خلق لباس های مختلف استفاده کردند. اگر از طرفداران سبک سنتی هستید، این پارچه برای شما مناسب است. به خصوص اگر می خواهید با افزودن پارچه های زیبا استایل معمول را تغییر دهید.


برند ساندوس و افسانا رحیمیان را حتما بخوانید.


ویژگی های پارچه لینن بخارا دوزی

دوخت بخارا به عنوان یکی از مواد منحصر به فرد با ظاهری جذاب شناخته می شود. اگر می خواهید از این متریال زیبا و کلاسیک در استایل بهاری خود استفاده کنید، بهتر است با خواص آن بیشتر بدانید.

تنوع فوق العاده در طرح و رنگ

این پارچه منحصر به فرد می تواند همان چیزی باشد که شما آن را پارچه کامل می نامید.کتانی بخارا طرح های شگفت انگیزی دارد. ترکیب رنگ این نوع پارچه آنها معمولا از رنگ های پررنگ تری مانند زرد و قرمز استفاده می کنند. این رنگ ها اغلب در ترکیب با سفید یا سیاه استفاده می شوند. بنابراین، در یک کف کتانی ساده جذاب تر به نظر می رسد. تقریبا می توانید بفهمید که طرح و رنگ این پارچه یکی از این دو نیست. پس اگر به دنبال تنوع در طرح و رنگ هستید. این نوع پارچه را در نظر بگیرید

مرتبط  پارچه کرپ مازراتی مناسب چه فصلی است

پارچه لینن بخارا دوزی، اصیل و متفاوت

معمولا افراد در انتخاب پارچه های پرمشغله و پرکار دقت می کنند. اما اگر می خواهید با انتخاب پارچه های طرح دار تغییر استایل خود را آغاز کنید، پارچه های بخارا دوزی را فراموش نکنید. این پارچه معمولا توجه خانم های شیک پوشی که طرفدار ترندهای امروزی هستند را به خود جلب می کند. به خصوص اگر سبک سنتی را دوست دارید، این پارچه می تواند توجه شما را به اصالت لباستان نشان دهد.

خنک با تنفس پذیری بالا

بیشتر پارچه ها از نخ پلی استر ساخته می شوند. مبلمان مد بخارا با دیوارهای کتانی بسیار قابل تنفس است. در نتیجه می توانید در روزهای بهار و تابستان از خنکی و درخشندگی آن لذت ببرید. اگر آن را برای استفاده روزانه انتخاب کنید، این ویژگی می تواند بسیار موثر باشد. زیرا استفاده طولانی مدت در روزهای گرم باعث افزایش تعریق نمی شود. همچنین رطوبت را به خوبی جذب می کند و در روزهای گرم به سرعت خشک می شود.

خرید پارچه سوزندوزی هندی

 

ایستایی جذاب پارچه لینن بخارا دوزی

همانطور که می دانید اکثر پارچه های دارای الیاف طبیعی بادوام نیستند. کتانی از این قاعده مستثنی است. اما پارچه بخارا روی این پارچه محکم آن را بسیار تغییر داد. به همین دلیل پارچه بخارا بهترین راه برای دوخت کت و پیراهن بهاره برای انواع خانم ها شده است. این پارچه چسبندگی متوسطی دارد، بنابراین با فشار دادن می توان آن را بزرگ کرد.

دوخت آسان

به عنوان یک پارچه انحصاری، کتانی بخارا شما را برای دوخت به چالش نمی کشد. در واقع اگر یک خیاط مبتدی هستید، تنها با انتخاب طرح پارچه مناسب می توانید لباسی شیک و منحصر به فرد داشته باشید. این پارچه اصلا لیز نیست. چین ها نیز کوچک هستند و نیازی به ترفند خیاطی خاصی ندارند. تنها چیزی که در دوخت این پارچه باید روی آن تمرکز کنید، تقارن طرح است. برای اینکه بتوان طرح پارچه و تقارن آن را روی قسمت های مختلف لباس قرار داد، مهم ترین نکته دوخت پارچه است.

مرتبط  پارچه فاستونی چه کاربردهایی دارد + ایده دوخت

4 ایده استایل بهاره با پارچه لینن بخارا دوزی

اگر از خرید پارچه کتان بخارا الهام گرفته اید اما از نحوه دوخت آن مطمئن نیستید، در زیر به شما ایده هایی خواهیم داد. این لباس در دسته لباس های بهاری قرار می گیرد و می تواند به خوبی با استایل عید 1402 شما هماهنگ شود.

مانتو عید با پارچه لینن بخارا دوزی

این یکی از رایج ترین کاربردهای طراحی و دوخت پارچه است. با این پارچه زیبا می توانید لباس های مختلفی طراحی کنید. این لباس را می توان با انواع لباس ها از لباس های بلند و ضخیم پوشید. این مانتو برای استایل رسمی، کژوال و کژوال است.

مشاهده طرحهای پارچه لینن بخارا دوزی

 

کت و وست زنانه

معمولا خانم هایی که می خواهند به صورت رسمی کت و شلوار بپوشند در انتخاب لباس دچار مشکل می شوند. پارچه بخارا بهترین انتخاب برای دوخت کاپشن اسپرت زنانه است. این ژاکت را می توانید به راحتی با شلوار جین یا لباس بپوشید. مد زنانه یکی از هیجان انگیزترین ترندهای سال های اخیر است. یک آیتم منحصر به فرد به راحتی می تواند ظاهری شیک برای شما ایجاد کند. می توانید آن را با لباس های بخارا دوزی و پیراهن های راحتی ست کنید. این سبک معمولا با شلوار جین و لباس تکمیل می شود.

شومیز با پارچه لینن بخارا دوزی

اگر به دنبال چیزی شلوغ برای استایل اسپرت و کژوال خود هستید، پیراهن دوزی بخارا تمام نیازهای شما را برآورده می کند. معمولا هنگام ساخت ملحفه تخت با این متریال، طراحان به دنبال مدل های ساده با آستین های پفی هستند. اگر اندام ظریفی دارید، این ملحفه می تواند استایلی زیبا برای شما ایجاد کند.

پیراهن کوتاه دخترانه

انتخاب یک پارچه گرم و سبک برای یک لباس نیمه رسمی می تواند دشوار باشد. پارچه بخارا دوزی با زیبایی و ظرافت بی نظیر خود انتخاب شما خواهد بود. این پارچه برای ساخت لباس عروسک مناسب است. با افزودن پارچه ساده و تک رنگ می توانید با این پارچه لباس های منحصر به فرد و خلاقانه بسازید. البته هر لباس راحتی با این پارچه ست می شود، حتی شلوار جین کاغذی. منبع: craftatlas.co

5/5 – (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا