پارچه و خیاطی

پارچه گاباردین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گاباردین یکی از پارچه هایی است که در بین طراحان مد و طراحان لباس طرفداران زیادی دارد. این پارچه در دنیای پوشاک به عنوان پارچه ای چند منظوره شناخته می شود. از پارچه گاباردین می توان برای ساخت انواع لباس های غیر رسمی و رسمی استفاده کرد و استایل شما را زیباتر کرد. به طور کلی به گروهی از پارچه های با بافت ضخیم گاباردین می گویند. امروزه این پارچه ها از الیاف بادوام و پایدار مانند پنبه، ابریشم یا پشم تولید می شوند. در این مقاله به جزئیات و کاربردهای پارچه گاباردین می پردازیم، پس اگر می خواهید بدانید پارچه گاباردین چیست و چگونه استفاده می شود، تا آخر مقاله را مطالعه کنید.

پارچه گاباردین چیست؟

شاید بپرسید پارچه گاباردین چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به ساختار پارچه و سپس نوع الیاف آن بپردازیم. پارچه ترنچ نوعی پارچه جناغی یا پارچه‌ای است که در خیاطی کاربرد فراوانی دارد. برای بافت این پارچه از الیاف پنبه و پشم طبیعی یا ترکیبی از آنها استفاده می شود. این پارچه ها بسیار پایدار هستند و چین های کمی دارند. علاوه بر این، پارچه گاباردین به عنوان یکی از بادوام ترین پارچه های روپوش موجود در بازار شناخته می شود.

از نظر تاریخی، پارچه گاباردین از قرن پانزدهم برای دوخت لباس استفاده می شده است. این پارچه در سال 1879 توسط توماس باربری تأسیس شد و در سال 1888 به ثبت رسید. هدف تولید کننده تولید پوشاک همه کاره و بادوام است. بنابراین لباس های گاباردین ویژگی های خوب زیادی دارند که در دنیای مد توجه بیشتری را به خود جلب می کند. سپس ویژگی ها و کاربردهای گاباردین را بررسی کنید.

مرتبط  ۱۰ پارچه‌ مناسب برای لباس کودک را بشناسید

انواع پارچه گاباردین

پارچه گاباردین را می توان از پشم طبیعی و الیاف پنبه تهیه کرد. بنابراین انواع مختلف این پارچه با توجه به مواد اولیه مورد استفاده در ساختار آن طبقه بندی می شود و شامل پشم و گاباردین پنبه می شود.


پیشنهاد ما: پرفروش ترین الگوهای پارچه مانتو ژاکارد + ایده های سبک را کشف کنید


پارچه گاباردین پنبه ای چیست؟

پنبه گاباردین پارچه ای بافته شده از نخ های پنبه ای است. این پارچه بیشتر از پشم گاباردین استفاده می شود. پارچه گاباردین پنبه‌ای سبک‌تر، بادوام‌تر، قوی‌تر و عایق‌تر از پارچه‌های پشمی است. این نوع گاباردین را می توان در انواع دامن، شلوار، کت، کت و پیراهن زنانه دوخت.

پارچه گاباردین پشمی چیست؟

بارانی های پشمی از نخ های پشمی با تار بالا برای ایجاد پارچه ای بادوام استفاده می کنند. بارانی های پشمی مقاومت کمی در برابر سایش دارند. همچنین پارچه را می توان در طول فرآیند برش جدا کرد. بنابراین توصیه می شود بلافاصله پس از برش پارچه لبه ها را چسب بزنید. انواع مانتو، مانتو، دامن و شلوار پاییزی از این پارچه ها دوخته می شود. یکی دیگر از ویژگی های ترنچ کت های پشمی این است که هنگام اتو کشیدن براق می شوند. برای جلوگیری از این امر، هنگام اتو کشیدن از پارچه مرطوب استفاده کنید.

پارچه گاباردین چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه گاباردین دارای جنبه های مثبت بسیاری است. استفاده از این پارچه ها کاربر پسند بوده و ضرر کمتری برای محیط زیست دارد. مشخصات کلی این پارچه:

قیمت پارچه گاباردین ترک

ماندگاری و دوام

پارچه گاباردین ظاهری محکم دارد به همین دلیل استحکام و مقاومت بالایی در برابر سایش دارد و برای مدت طولانی قابل استفاده است.

ظاهر لوکس

پارچه های گاباردین ابریشمی و راحت هستند، اما شکل قوی و سطح خشن دارند.

مرتبط  ۱۴ روش عالی برای پاک کردن لکه سفید مام از روی لباس

امکان تولید از مواد زیست تخریب پذیر

پارچه های گاباردین از ترکیب پنبه، پلی استر یا پنبه ساخته می شوند. پشمی که با مواد شیمیایی فرآوری نشده باشد، بسته به روش درمان، طی یک تا پنج سال کاملاً تجزیه می شود.

کاربردهای پارچه گاباردین چیست؟

بعد از اینکه متوجه شدیم پارچه گاباردین چیست و چه ویژگی هایی دارد، شروع به استفاده از آن می کنیم. ظاهر پارچه گاباردین راحت و جذاب است.این پارچه دوام خوب و مقاومت در برابر چروک کم دارد.بنابراین برای دوخت انواع شلوار و لباس استفاده می شود.در حال حاضر به دلیل دوام و استحکام و مقاومت بالای این پارچه از آن استفاده می شود. بهترین راه برای دوخت انواع پیراهن و شلوار اداری می باشد. به طور کلی استفاده از پارچه گاباردین عبارت است از:

|

کت شلوار رسمی

تناسب و ضخامت کامل پارچه گاباردین آن را برای دوخت انواع شلوار مناسب کرده است. مقاومت در برابر چروک گاباردین از چروک شدن لباس های شما در حین استفاده جلوگیری می کند. بنابراین استایل معمولی شما نباید نامناسب به نظر برسد.

مانتو شلوار اداری

شلوار اداری مانتویی ساعات زیادی پوشیده می شود و به صورت روزانه پارچه مورد استفاده برای دوخت باید دارای ویژگی هایی مانند راحتی، چروک کم و ماندگاری خوب باشد. بنابراین پارچه گاباردین یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت مدل های مختلف مانتو و شلوار اداری است.

شلوار کژوال

یکی دیگر از کاربردهای پارچه گاباردین دوخت شلوار راحت است. پایداری و ماندگاری خوب پارچه گاباردین باعث شده تا شلوار گاباردین مد روز باشد و بتوانید مدت زیادی از آن استفاده کنید.

ترنچ کت

یکی دیگر از کاربردهای پارچه گاباردین ساخت مانتوهای بلند بهار و پاییز است. کت بلند از پارچه گاباردین ضد آب ساخته شده است و برای استفاده در روزهای بارانی مناسب است. اگر می خواهید یک ژاکت ضد آب بسازید، گاباردین یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

مرتبط  پارچه کرپ مازراتی مناسب چه فصلی است

قیمت پارچه شلواری گاباردین

کراپ کت

کت های برش خورده یکی از ترندهای جدید در دنیای مد هستند. می توان از پارچه های ضخیم تر برای دوخت تاپ استفاده کرد. پارچه ترانزی به دلیل استحکام، دوام و ظاهری مجلل یکی از بهترین انتخاب ها برای لحاف کاری است. برای خرید انواع پارچه گاباردین خیاطی به فروشگاه اینترنتی رگ نگار مراجعه کنید.

شستشو و مراقبت از پارچه گاباردین

نحوه شستن و نگهداری کت های بارانی به محتوای فیبر مواد آن بستگی دارد. اما به طور کلی اکثر کت های بارانی که امروزه تولید می شوند قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند زیرا پارچه سخت آنها ضد آب و قابل جمع شدن است. این لباس ها را می توان در خشک کن با حرارت کم نیز قرار داد.

اگر گاباردین شما ترکیبی از پشم و پنبه است. ممکنه چین و چروک باشه جلوگیری از چین خوردگی؛ به طور کلی توصیه می شود پارچه های گاباردین را با درصد پشم بالا خشک کنید. تمیز کردن خشک تضمین می کند که پارچه های گاباردین شکل خود را حفظ می کنند. اما اگر می خواهید این پارچه ها را خودتان بشویید، آنها را با دست بشویید و در آفتاب خشک کنید.

خرید پارچه گاباردین

پارچه گاباردین به دلیل کیفیت بالا و دوام خوب مورد توجه طراحان قرار می گیرد. از این پارچه می توان برای دوخت انواع لباس های رسمی و راحتی استفاده کرد. پس اگر قصد خرید پارچه گاباردین را دارید می توانید به صورت اینترنتی و فروشگاه های فیزیکی محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. همچنین می توانید انواع پارچه های گاباردین را در سایت دورانگار مشاهده و خریداری نمایید. اگر قصد خرید عمده این پارچه را دارید مشاوران دارویی می توانند به سوالات شما در مورد خرید عمده پارچه گاباردین پاسخ دهند.

سخن پایانی

منبع: https://blog.treasurie.com/what-is-gabardine/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا