بهداشت و سلامت

چای یا قهوه: کدام‌یک سالم‌ترند؟

چای بهتر است یا قهوه؟ هر دو نوشیدنی محبوب راه های خوبی برای شروع روز هستند، اما کدام یک برای سلامتی شما بهتر است؟ عوامل زیادی وجود دارد که چای و قهوه را با هم مقایسه می کنند. برای این مقایسه به مجله اینترنتی بنوان مراجعه کنید.

۱. کافئین

چای نسبت به قهوه کافئین کمتری دارد. مطالعات نشان می دهد که قهوه خانگی به طور متوسط ​​حاوی 92 میلی گرم کافئین در هر فنجان است. یک فنجان چای سیاه حاوی 47 میلی گرم کافئین است. اگر به دنبال کافئین بیشتری هستید، بهترین راه حل چای یا قهوه است.

طبق گفته سازمان غذا و دارو (FDA)، تا 400 میلی گرم کافئین در روز برای بزرگسالان بی خطر و مفید است.

فواید و عوارض کافئین

کافئین انرژی و تمرکز را افزایش می دهد و در مقادیر متوسط ​​می تواند خطر افسردگی، بیماری پارکینسون، فیبروز کبد، بیماری قلبی و برخی سرطان ها را کاهش دهد. , , کافئین بیش از حد می تواند اعتیادآور باشد و در برخی افراد باعث بی خوابی شود.

قهوه کافئین دار به شما انرژی فوری می دهد، اما چای حاوی مواد شیمیایی است که وقتی با کافئین ترکیب می شود باعث خواب آلودگی می شود. در دراز مدت، به عبارت دیگر، قهوه شما را سریعتر طراوت می بخشد و چای باعث می شود عمر طولانی تری داشته باشید.

۲. آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب سلولی در بدن کمک می کنند. قهوه و چای انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها را دارند، اما هر دو به ویژه غنی از آنتی اکسیدان های مفیدی به نام پلی فنول هستند. مقدار بسته به نحوه فرآوری یا تهیه قهوه یا چای متفاوت است
آیا چای یا قهوه از نظر آنتی اکسیدان بهتر است؟ یک مطالعه در سال 2013 روی قهوه و چای نشان داد که اسپرسو دارای بالاترین ظرفیت آنتی اکسیدانی است، اما مطالعه مقایسه ای دیگری روی همان نوشیدنی در سال 2022 نشان داد که چای سبز برنده آن است.
سلامتی شما، بنابراین می توانید با نوشیدن هر دو از مزایای مهم بهره مند شوید

مرتبط  ۷ درمان موثر در سرد مزاجی و تقویت قوای جنسی

۳. پیشگیری از بیماری

از آنجایی که چای و قهوه حاوی آنتی اکسیدان هستند، حتی بدون کافئین نیز دارای خواص محافظتی هستند. مصرف منظم چای خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن مانند بیماری قلبی، سکته و انواع خاصی از سرطان به ویژه سرطان دهان و دستگاه گوارش را کاهش می دهد.

چای و قهوه نیز فواید زیادی برای سلامتی دارند. نتیجه تجزیه و تحلیل 201 مطالعه نشان می دهد که کاهش خطر مرگ ناشی از مصرف منظم قهوه در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و بیماری های عصبی، متابولیک و کبدی، خطر مرگ را کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا