پارچه و خیاطی

راهنمای خرید پارچه بارانی و هرچه باید در مورد آن بدانید

یک انتخاب محبوب برای زنانی که در برابر باد و برف شجاع هستند، بارانی شیک است. جدا از ظاهر و احساسی که به شما می دهد، انتخاب بارانی در پاییز و زمستان مزایای دیگری نیز دارد. اقلام سبز رنگ در خطوط مختلف استفاده می شود. بنابراین کیفیت آنها باید متفاوت باشد. امروز و اینجا همه نکات مهم خرید بارانی مناسب را با هم مرور می کنیم.

پارچه بارانی چیست؟

مهمترین ویژگی یک چتر با کیفیت ضد آب بودن آن است. به همین دلیل است که مردم بارانی ها را به عنوان موادی می شناسند که ضد آب هستند و از ما در برابر باران، برف و هوای مرطوب محافظت می کنند. برای ساخت یک بارانی از دو یا چند الیاف مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، الیاف ضد آب مانند کتان، پلی استر، نایلون، پشم مصنوعی و پوپلین به طور گسترده ای در کت های بارانی استفاده می شود.

یک کت بارانی آب را از لباس شما دور می کند. همچنین باعث می شود کمتر بتوانید رطوبت را در بدن خود احساس کنید. تمام چیزهای موجود در این لباس شما را متقاعد می کند که یک کت بارانی بخرید. اما در هنگام خرید باید چند نکته را به خاطر بسپارید تا بعداً از خرید خود پشیمان نشوید. در ادامه با ویژگی های یک حوله بارانی خوب آشنا می شویم که ارزش خرید دارد.

ویژگی هایی که باید قبل از خرید پارچه بارانی بدانید

کیفیت ایدئال

کت های بارانی استایل منحصر به فردی دارند. این پارچه ها کش نمی آیند، رنگ خود را از دست نمی دهند و به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی دهند. مانتوهای بارانی باکیفیت ساخته شده از الیاف و مواد مرغوب، عضوی وفادار در کمد لباس شما خواهند شد.

مرتبط  معایب پارچه فوتر که دوخت آن را دشوار میکند

نفوذ ناپذیر بودن

همانطور که از نام این پارچه پیداست، پارچه ساخته شده از آن برای روزهای بارانی انتخاب خوبی است. بنابراین، اول از همه، باید شما را از خیس شدن محافظت کند. پارچه ضد آب به دلیل ساختار منحصر به فرد خود از ورود آب به پارچه جلوگیری می کند.

خرید پارچه کتان زارا (بارانی)

تنوع در طرح و رنگ

لباس بارانی هر ساله در هزاران طرح و رنگ مختلف تولید و به فروش می رسد. این ویژگی به ما این امکان را می دهد که بتوانیم با استفاده از این پارچه تمام سلیقه مشتریان را برآورده کنیم. تنوع همچنین پیدا کردن مواد مناسب را هنگام خرید بارانی آسان تر می کند.

زیبایی ظاهری

فقط بارانی را نگاه کنید. زیبایی این پارچه را خواهید دید. ظاهر نرم و نسبتا پوشیده پارچه بارانی این پارچه را منحصر به فرد و متفاوت کرده است.


پیشنهاد ما: 5 مدل پارچه مخمل دوزی که می توانید در پاییز بپوشید


عدم آبرفت و اتورفت

یکی دیگر از ویژگی های پارچه بارانی که شما را شگفت زده خواهد کرد عدم وجود پارچه در آن است. این بخش بسیار مهم خواهد بود. تورم پارچه در هنگام اتو پس از شستشو می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. اما باران این مشکل را کاملا حل می کند و جای نگرانی نیست.

شستشوی راحت

کت های بارانی نیازی به شستشوی طولانی مدت ندارند. می توانید به راحتی بارانی را بدون شستشو با پارچه تمیز یا برس نرم تمیز کنید. این به افزایش عمر لباس شما کمک می کند. پس در نظر داشته باشید که این پارچه به راحتی کثیف نمی شود و نیازی به شستشوی مداوم ندارد. دلیل این عملکرد این است که مواد خارجی به پارچه و لباس نفوذ نمی کنند. بنابراین، اگر مجبور به استفاده مداوم از آن هستید نگران کثیف شدن نباشید

نکاتی که در هنگام خرید پارچه بارانی باید به آن دقت کنید

کت های بارانی در طرح ها و رنگ های متنوع ساخته می شوند و در دسترس عموم قرار می گیرند. اما همه این پارچه ها کیفیت یکسانی ندارند. برخی از این پارچه ها کیفیت خوبی دارند، در حالی که برخی دیگر کیفیت خوبی ندارند. اما اگر نکات مهمی را بدانید که به شما در خرید پرواز کمک می کند، می توانید تصمیم بهتری بگیرید. در هنگام خرید باید به این موارد توجه کنید تا آسیب نبینند. بیایید برخی از این نکات را با هم مرور کنیم تا تصمیم شما راحت تر شود.

مرتبط  با انواع پارچه پشمی آشنا شوید

انتخاب طرح و رنگ مورد نظر

روکش های باران در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند. و چیزی که خرید لباس بارانی را در فروشگاه های پارچه محبوب آسان می کند، تنوع طرح ها و رنگ های موجود است. بنابراین در خرید بارانی باید طرح و رنگ پارچه را نیز در نظر بگیرید. پس از آن تصمیم به خرید پارچه با توجه به سبک و سلیقه مورد علاقه خود بگیرید. وقتی فروشگاه لباس های بارانی در رنگ ها و طرح های مختلف دارد، نیازی به صرف زمان زیادی برای جستجو نیست.

ضد آب بودن پارچه بارانی

مهمترین و اساسی ترین ویژگی یک بارانی ضد آب بودن آن است. لباس های شما می توانند چندین ساعت از شما در برابر باران محافظت کنند. بسته به نوع بارانی، الیاف موجود در آن با مواد شیمیایی مختلفی مخلوط می شود تا از ورود آب به لباس جلوگیری شود. و هنگام خرید بارانی از ضد آب بودن آن مطمئن شوید. می توانید در مورد آن با فروشنده صحبت کنید.

مقاوم در برابر سایش

پارچه بارانی از دیرباز با باران مرتبط بوده است. علاوه بر این، این پارچه اغلب برای کوهنوردی و فعالیت در فضای باز استفاده می شود. بنابراین باید مقاومت زیادی وجود داشته باشد. علاوه بر این، این پارچه باید در برابر خوردگی مقاوم باشد. هنگام خرید استحکام این پارچه را بررسی کنید و بعدا خرید کنید. هنگام خرید بارانی به کیفیت این پارچه توجه کنید تا بتوانید سالیان سال از زیبایی آن لذت ببرید.

رنگ ثابت بودن پارچه بارانی

نکته دیگری که در هنگام خرید بارانی باید به آن توجه کنید، سازگاری رنگ پارچه مورد نظر شما است. بارانی یکی از آن پارچه هایی است که ثبات رنگ آن یک دارایی مهم محسوب می شود. پارچه به طور مداوم در معرض باران است. از طرف دیگر، اگر پارچه اغلب استفاده شود، نیاز به شستشوی بیشتری دارد. بنابراین رنگ این پارچه باید ثابت باشد تا کیفیت آن به مرور زمان از بین نرود.

قیمت پارچه بارانی ضد آب

سطح صیقلی و صاف

سطح صاف و براق یکی از خواص مهم شبنم باران است. روند ساخت این پارچه باعث صاف و یکدست شدن آن می شود. سطح از پارچه بارانی واکس شده و براق با کیفیت بالا ساخته شده است. سپس کافی است چند قطره آب روی آن بپاشید تا قطرات آب روی آن بلغزند. هنگام خرید بارانی باید از پاره نشدن پارچه نیز اطمینان حاصل کنید.

مرتبط  انواع پارچه دامنی و 5 مدل دامن کاربردی + عکس

عدم چروک پذیری

خرید بارانی هم از نظر کیفیت و هم از نظر ظاهر تصمیمی هوشمندانه است. به پارچه ای زیبا و ضد آب فکر کنید که در روزهای بارانی شما را خشک نگه دارد و چروک نشود و زیبایی خود را تا آخرین ثانیه حفظ کند. این واقعا شگفت انگیز و شگفت انگیز است. هنگام خرید بارانی فقط لبه بارانی را در دست خود قرار دهید و کمی فشار وارد کنید. پس از رها کردن، می بینید که پارچه به سرعت به حالت اولیه خود باز می گردد.

تعیین متراژ دقیق در زمان خرید پارچه بارانی

همانطور که در ویژگی های باران ذکر شد، پارچه هیچ براقی ندارد. بنابراین هنگام خرید پارچه بارانی باید اندازه پارچه مورد نظر خود را تهیه کنید. در این صورت می توانید با فروشنده نیز مشورت کنید.

کاربردهای پارچه بارانی

بعد از خرید یک کت بارانی، ممکن است از شما بپرسند که برای چه کاری می توانید از آن استفاده کنید. چرم بارانی خواص بی نظیری دارد و برای استفاده در روزهای سرد و فصل بارندگی مناسب است. اما قطعا می توانید از پارچه به شکل بهتری استفاده کنید و از آن در نوشته های خود بهتر استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید به کمر و کمر بالا فکر کنید. به آنها بارانی کوتاه می گویند. چکمه های بارانی بلند بسیار محبوب هستند و طراحان اغلب طول زانو را در نظر می گیرند. هر چه سوتین شما بالاتر باشد، لباس زیر شما بیشتر می پوشد. در ادامه شما را با مهم ترین چیزهایی که می توان به بارانی دوخت آشنا می کنیم.

  • کت های کوتاه
  • غیر معمولی بارش
  • کاپشن
  • سوئیشرت
  • پانچو
  • شنل
  • سویشرت و شلوار

این چیزها تنها بخشی از استفاده از پارچه های بارانی است، استفاده از این پارچه بسیار گسترده تر است.

منبع: https://scribblergear.com/blogs/news/the-top-5-things خرید – قاره

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا