پارچه و خیاطی

پارچه شانتون مانتویی و آشنایی با انواع آن

شاید هنگام خرید کت و شلوار نام پارچه سانتون را شنیده باشید. احتمالاً قبلاً چندین لایه از این پارچه محبوب را در کمد خود دارید. پارچه سانتون یک پارچه پالتو و مناسب تابستان است. همانطور که می دانید لباس های مناسب تابستان قطعا ویژگی های خاصی دارند. مزیت اصلی این پارچه وزن سبک و خنک بودن آن است. پارچه سانتون مانتویی تمام این خصوصیات را دارد و دوام بالای آن یکی از ویژگی های اصلی این پارچه است. اگر به دنبال پارچه مانتویی تابستانی برای استایل روزمره خود هستید، شانتون نخ بهترین انتخاب برای شماست. در ادامه این مقاله به طرح های مختلف این پارچه و ویژگی های هر کدام می پردازیم. اگر به دنیای پارچه سانتون علاقه دارید مقاله بعدی را از دست ندهید.

پارچه شانتون مانتویی چیست

شانتون، یکی از محبوب ترین پارچه های گرم، از الیاف مصنوعی ساخته شده است. در واقع بسیاری از مدل های مختلف این پارچه حاوی الیاف اکریلیک و پلی استر هستند. به همین دلیل پارچه شانتون در مدل های مختلف این پارچه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. معمولاً پارچه هایی با نخ های بافته در فصل گرم توصیه نمی شود. اما شانتون به لطف تخصصش بسیار خوش تیپ است. بافت ساده ساده ترین روش بافتن پارچه است که اجازه می دهد هوا به راحتی از بین الیاف عبور کند. شانتون همچنین بدون در نظر گرفتن نوع الیاف، هنگام بافته شدن به این روش، مقاومت هوای بالایی دارد. بنابراین در صورت وجود الیاف شانتون می توان آن را راحت ترین پارچه در تابستان دانست.

مرتبط  مزایا و معایب پارچه شانتون نخ مانتویی

بنابراین اگر به دنبال پارچه ای برای بازار خیاطی هستید، پارچه شانتون برای شما مناسب است. اگر این پارچه دارای الیاف مصنوعی باشد، خشک نمی شود. چین خوردگی آن نیز بسیار کم است، بنابراین نیازی به اتوی مداوم ندارید. این پارچه را می توانید به راحتی چندین ساعت بپوشید و نگران فرسودگی آن نباشید. علاوه بر این، پایداری بالای شانتانو یکی از مهمترین خواص آن است. این ماده با استفاده طولانی مدت تغییر رنگ نمی دهد. قرص نمی دهد و حتی بعد از شستشوی روزانه نیز تغییری در شکل و فیبر ایجاد نمی کند. اگر به دنبال لباس هایی با کیفیت بالا برای استفاده روزمره هستید، شانتون انتخاب مناسبی برای شماست.


حتما بخوانید: پارچه شانتون و انواع طرح های کت و شلوار


با مدل های مختلف پارچه شانتون مانتویی آشنا شوید

پارچه شانتون از نظر طرح و رنگ همه کاره است و به شما اجازه می دهد یک روسری تابستانی زیبا طراحی کنید. پس بد نیست در مورد این لباس و مدل های مختلف بیشتر بدانید.

پارچه شانتون مانتویی دو نخ

این لباس ها معمولا تک رنگ و ساده هستند. مدل های ساده از پارچه شانتون مانتویی دولا ساخته شده اند. این بدان معناست که در تولید آنها فقط از دو نخ یکسان استفاده می شود. البته جنس پارچه می تواند کاملاً پنبه ای یا مصنوعی باشد. در واقع دو یا سه نخ از این پارچه به طور مستقیم روی ظاهر و رنگ آن تاثیر می گذارد.

قیمت پارچه شانتون نخ مانتویی

 

پارچه شانتون سه نخ

همانطور که در بالا ذکر شد، تعداد نخ ها علاوه بر تراکم پارچه، به شدت بر رنگ آن تأثیر می گذارد. این پارچه زیبا و ساده با افزودن نخ های رنگارنگ زیباتر می شود. شینتون ترینیتی معمولاً از دو یا سه رشته با رنگ های مختلف یا متعلق به یک طیف ساخته می شود. اگر لباس های ساده دوست دارید و به دنبال جلوه ای متفاوت و شیک هستید، این پارچه می تواند برای شما مناسب باشد.

پارچه شانتون مانتویی طرحدار

پارچه شانتون دارای بافت و دانه بندی مناسب برای طرح های چاپی می باشد. بنابراین برای ساخت لباس های طرح دار استفاده می شود. به دلیل توانایی بالا در حفظ کیفیت رنگ و مقاومت کامل در برابر فشار دمای بالا. پیراهن شانتون با طرح های حاشیه و کاشی دو نوع از پرفروش ترین پیراهن های طرح دار راحت و زیبا هستند.


مطالب مرتبط: پارچه شانتون و دستورالعمل نگهداری و دوخت آن


پارچه شانتون اسلپ

اگر به دنبال پارچه نخی نازک هستید ما پارچه شانتون اسلپ را پیشنهاد می کنیم. این پارچه از هر نظر شبیه شانتون است اما بسیار ظریفتر است و اندکی بدنه بیشتری دارد. اگر قصد دارید از آن برای دوخت ژاکت استفاده کنید، به پارچه آستری نخی نیاز دارید. پارچه های دیواری و کتان می توانند پوشش های مناسبی برای این پارچه باشند.

مرتبط  پارچه کرپ باربی و ویژگی های آن

خرید پارچه شانتون نخ ساده

پارچه شانتون اسکاچی

پارچه مانتو شانتون عموما آشناست اما دست نرمی دارد. شانتون اسکاچ آنطور که از نامش پیداست خوب نیست. در واقع بافت این پارچه نسبت به سایر محصولات شانتون بزرگتر است. بنابراین استفاده از آن فقط در هوای سرد و سرد به عنوان مثال در فصل بهار و تابستان توصیه می شود. نیازی نیست نگران ضخامت این پارچه باشید و می توانید آن را با یک پیراهن زیبا مانند تی شرت بپوشید و از زیبایی این پارچه لذت ببرید.

شانتون کنفی

بر خلاف لغزش شنتون درشت و نرم، شنتون کنفی دارای الیاف بسیار قابل مشاهده است. اگر به یک پیراهن یا پیراهن لباس علاقه دارید، این پیراهن مانتو Chanton ممکن است برای شما مناسب باشد. خاصیت ارتجاعی این لباس نسبت به سایر مدل های شانتون کمی بیشتر است. همچنین می توانید از آن برای ساخت شلوار و کت استفاده کنید. به خصوص اگر سبک شیک و غیر رسمی را دوست دارید.

پارچه شانتون ترک

ترکیه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان منسوجات در جهان شناخته می شود. چون به ایران نزدیک است می توانید پارچه ترک ارزان تری تهیه کنید. پارچه های شانتون ترکیه در سبک های مختلف موجود است و می توان از آنها برای طراحی لباس های بادوام استفاده کرد

5 نکته برای خرید پارچه شانتون نخ مانتویی

اگر علاقه مند به خرید کت تابستانی هستید، رعایت چند نکته ضرری ندارد. این نکات به شما کمک می کند تا خرید درستی داشته باشید.

به الیاف پارچه شانتون مانتویی توجه کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، شانتون ها معمولا از الیاف مصنوعی ساخته می شوند. پارچه شانتون البته یکی از پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار است. اما اگر در مورد الیاف پارچه اطلاعاتی ندارید، بهتر است قبل از خرید الیاف را به دقت بررسی کنید. همچنین می توانید برای یافتن مناسب ترین جنس برای مدل لباس مورد نظر خود با نماینده فروش مشورت کنید.

مرتبط  پارچه باتیک هندی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

یک مدل مانتو مناسب انتخاب کنید

اکثر کت های تابستانی حجیم و گشاد هستند این الگوها جریان هوای آسانی را بین الیاف و لایه های مختلف پارچه ایجاد می کنند از آنجایی که پارچه مانتو شانتون نرم نیست، برای درست کردن مانتو مناسب است پوشیدن جوراب شلواری ساخته شده از این پارچه ممکن است خطر آسیب دیدن پارچه را افزایش دهد زیرا کشش زیاد روی نخ می تواند باعث پارگی و یا حداقل آسیب دیدن پارچه شانتون شود

|

طرح مناسب فرم اندام خود را پیدا کنید

اگر لاغر هستید و می خواهید لاغرتر به نظر برسید، پارچه شانتون مینتو طرح دار مناسب شما نیست. اگر لباس های طرح دار دوست دارید می توانید مدل حاشیه را انتخاب کنید. البته الگوهای کوچک و عمودی نیز برای شما مناسب است. طراحی بزرگ و افقی شما را کمی کوچکتر نشان می دهد.

در مورد آبرفت پارچه سوال بپرسید

پتوهای شانتون به دلیل الیاف مصنوعی معمولاً بدون پرز هستند. اما تمام نخ های این پارچه کمی ساییده شده است. اگر چیز زیادی در مورد پارچه نمی دانید، توصیه می کنم در مورد آن از فروشنده بپرسید. جمع شدن پارچه می تواند اندازه نهایی لباس شما را تغییر دهد.

خلاقانه عمل کنید

با خرید پارچه شانتون می توانید لباس های زیبایی را با ترکیب آنها با پارچه های مختلف خلق کنید. این شانتون ساده با شنتون و کرپ ساده جفت می شود. می توانید سبک ساده این پارچه را با موادی مانند کتان ست کنید. فقط باید هنگام خرید لباس شانتون کمی خلاق باشید. متوجه خواهید شد که از این پارچه ساده و زیبا می توان انواع لباس ها را تهیه کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا