پارچه و خیاطی

پارچه گیپور کتان را با چه پارچه هایی ست کنیم

پارچه گیپور اغلب به عنوان پارچه شناخته می شود. از آنجایی که همیشه در صنعت مد و مد خلاقیت وجود دارد، می توانید این پارچه را پارچه ای برای مد در نظر بگیرید. پارچه نخی کیپور به دلیل وجود الیاف دستبافت ویژگی های خاص خود را دارد. بنابراین تعویض هر روز لباس انتخاب خوبی است. استفاده از این پارچه منحصر به فرد و زیبا برای طراحی و دوخت لباس های مختلف آسان است.

پارچه گیپور به دلیل داشتن الیاف پنبه ای به لباس های موجود چسبانده می شود. این ویژگی به ایجاد یک لباس منحصر به فرد کمک می کند. در مقاله ای دیگر به ارائه گیپور کتان و ویژگی های آن می پردازیم. علاوه بر این، پارچه ای را که می توان با این پارچه ترکیب کرد را نیز می شناسید.

قیمت پارچه گیپور

پارچه گیپور کتان چیست

گیپور یکی از محبوب ترین پارچه های توری است. این پارچه زیبا و پرکاربرد در طرح ها و الیاف متنوعی عرضه می شود. در واقع شاید به همین دلیل یکی از پرفروش ترین لباس های عروس نیز به حساب می آید. احتمالا حداقل یک نوع از این لباس جذاب را در بازار دیده اید. این پارچه توری منشا ندارد. در واقع، انواع توری با هم ترکیب می شوند تا ظاهری ترکیبی ایجاد کنند. این پارچه عمدتاً از الیاف پلی استر با درخشندگی کمی تشکیل شده است. اما همانطور که از نام گیپور پنبه ای پیداست، این پارچه از الیاف پنبه ساخته شده است.

این لباس در نگاه اول ظاهری کسل کننده و سبک دارد. بنابراین نسبت به سایر مدل های گیپور برای استفاده روزانه مناسب تر خواهد بود. این لباس توری ساده و واقعا عالی است. این کار برای دوخت کت و پیراهن تابستانی بسیار مفید است. به یاد داشته باشید که این لباس گشاد است و نیاز به لایه بندی دارد. ظاهر و حس منحصر به فرد گیپور پنبه ای باعث خلاقیت بیشتر شما در طراحی و دوخت می شود. در مطلب بعدی 4 لباس خوب برای افزودن گیپور کتان را ارائه خواهیم کرد.

مرتبط  پارچه نخی گلدار و نکات مهم در هنگام خرید

4 پارچه فوق العاده برای ترکیب پارچه گیپور کتان

کتانی گیپور را می توان به تنهایی استفاده کرد، اما به دلیل فرم بدن، اغلب باید با پارچه های دیگر ترکیب شود. انتخاب پارچه کتان می تواند زیبایی استایل شما را تضمین کند. سپس بهترین پارچه ها را برای استفاده برای پارچه نخی خواهید شناخت. ممکن است خواندن بقیه این مقاله برای شما مفید و دلگرم کننده باشد.

پارچه گیپور کتان و پارچه ساتن

اغلب با پارچه ساتن گیپور و کتان ترکیب می شود. در واقع این ست یکی از پرطرفدارترین ست ها برای طراحی و دوخت می باشد. همانطور که می دانید پارچه ساتن اغلب به عنوان آستر در طرح های لباس شب استفاده می شود. هیچ محدودیتی برای ترکیب این پارچه با گیپور کتان وجود ندارد. البته می توانید از ساتن به عنوان مقنعه استفاده کنید و گیپور را به عنوان آستری برای لباس ساتن خود در نظر بگیرید. با توجه به انواع مختلف \’من نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع نوع (ساتن) نوع فقط برای دوخت لباس های مختلف استفاده می شود. البته باید بدانید که پارچه ساتن انواع مختلفی دارد و فقط می توان از برخی محصولات آن استفاده کرد.

به عنوان مثال ساتن استات یا ساتن آمریکایی از جمله پارچه هایی هستند که فقط برای دوخت لباس های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با پارچه کتان گیپور به راحتی می توانید لباس مجلسی یا لباس مجلسی ساتن خود را جذاب تر از همیشه کنید. پارچه ساتن به عنوان پارچه ای انعطاف پذیر می تواند با گیپور کتان جلوه خاصی ایجاد کند که استحکام متوسطی دارد. حتی می توانید قسمتی از لباس ساتن خود را به طور کامل با گیپور تزئین کنید، مانند یقه یا آستین.


با دقت بخوانید: پارچه گیپور یا پارچه توری؟ کدام یک برای دوخت لباس عروس بهتر است؟


پارچه لینن

کتانی یکی از بهترین پارچه ها برای استایل کژوال در تابستان است. با توجه به اینکه گیپور پنبه ای پنبه ای است، می توانید آن را با انواع پنبه ترکیب کنید و کمی خلاقیت به خرج دهید. کتانی یکی از بهترین سبک ها برای ترکیب پنبه و گیپور است. اگر در یک پارچه خاص برای استایل کژوال یا کژوال به دنبال چیز متفاوتی هستید، یک ژاکت یا ژاکت با ترکیب این دو پارچه برای شما مناسب خواهد بود. پارچه کتان با قابلیت تنفس خوب و ماندگاری متوسط ​​با گیپور کتان به خوبی ست می شود. فراموش نکنید که می توانید یک عبای ساده را با یک کت اسپرت یا یک تکه گیپور تزئین کنید.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه ابریشم، تاریخچه، انواع و نحوه مراقبت از این پارچه چشم‌نواز

ترکیب این دو پارچه برای دوخت هر نوع پیراهنی نیز مناسب است. اگر به دنبال یک کت غیر رسمی هستید، این دو پارچه در کنار هم ظاهر زیبایی را برای شما رقم خواهند زد. اگر به دنبال لباسی برای مهمانی دوستان یا تولد تابستانی هستید. پیشنهاد می کنیم این دو پارچه را با هم ترکیب کنید. اگر طرفدار لباس های بلند یا بلوزهای ساحلی هستید؟ این مجموعه همچنان برای شماست. هر دو پارچه با الیاف مشابه بسیار سبک و تازه هستند. و حفظ آن برای شما سخت نیست. به همین دلیل، این فرمول برای استفاده روزمره بسیار مفید است.

خرید پارچه گیپور کتان

پارچه کرپ حریر با پارچه گیپور کتان

پارچه کرپ ابریشمی یکی از جذاب ترین پارچه هایی است که در دو سبک رسمی و کژوال استفاده می شود. این پارچه بافتی شبیه ابریشم دارد اما ضخیم تر است. در مقایسه با پارچه کرپ، کمی نازک تر و ظریف تر است. این ویژگی آن را به یکی از محبوب ترین داروها تبدیل می کند. در طراحی این پارچه معمولا از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و ابریشم مصنوعی استفاده می شود. برخلاف سایر پارچه های دارای الیاف مصنوعی، این پارچه جلوه طبیعی مات دارد. شاید این ویژگی برای ترکیب با گیپور کتان مناسب باشد.

این پارچه زیبا و خاص با ماندگاری استثنایی اغلب برای ساخت شنل، بلوز و دامن استفاده می شود. پارچه کرپ ابریشم همیشه صاف و ساده است، برای تزیین می توانید از انواع پارچه گیپور کتان استفاده کنید. با ترکیب این دو لباس می توانید لباس های زیبایی طراحی کنید. از گیپور برای تزیین انواع لباس زنانه نیز استفاده می شود. همچنین با این اکسسوری ها می توانید پیراهن های خود را زیباتر کنید. یک ماده بسیار تنفس پذیر نیز می تواند به عنوان رنگ گیپور استفاده شود.

پارچه شانتون

پارچه شانتون با ساختار منحصر به فرد خود از سایر پارچه های مانتو متمایز است. این پارچه معمولا حاوی الیاف مصنوعی اکریلیک و پلی استر است. قسمت زیرین بازو بسیار خشن است و با لمس می توانید بافت کنفی مانند آن را ببینید و احساس کنید. این پارچه عمدتا برای طراحی لباس های خنک مناسب بهار و تابستان استفاده می شود. مدل های شانتون ساده و طرح دار پارچه های بسیار پرطرفداری هستند. اما اگر قصد دارید پارچه شانتون را با کتان گیپور ترکیب کنید، بهتر است به دنبال مدل های ساده و تک رنگ باشید.

مرتبط  خشکشویی چیست؟ مزایای شستن لباس با این روش را بدانید

این پارچه بادوام کیفیت خود را برای مدت طولانی حفظ می کند و پوسته نمی شود. شانتون بیشتر برای دوخت کت و شلوار اداری و شلوار استفاده می شود. البته برای طراحی و دوخت انواع کت و شلوار، مانتو، دامن و سارافون رسمی بسیار مفید است. اگر می خواهید این دو پارچه را برای استایل روزمره ترکیب کنید، می توانید از گیپور نخی برای تزیین این پارچه استفاده کنید. افزودن مقداری پارچه گیپور به آستین ها، یقه و لبه های روپوش باعث جذابیت بیشتر آن می شود. برای دوخت لباس می توانید از خلاقیت بیشتری استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک کت کتان کولی را با شلوار، دامن یا سارافون بپوشید.

مشاهده انواع پارچه گیپور

 

5 نکته برای مراقبت بیشتر از پارچه گیپور کتان

اگر لباس گیپور زیبایی دارید، بهتر است نکاتی را برای افزایش عمر مفید آن رعایت کنید. با توجه به بافت فوق العاده این پارچه، رعایت نکات زیر به شما کمک می کند تا مدت زیادی از کیفیت و زیبایی گیپور کتان به سبک خود لذت ببرید.

پارچه گیپور را با دست بشویید

گیپور پارچه ظریف و ظریفی است. شستشوی دستی بهترین راه برای تمیز نگه داشتن پارچه های ظریف است.

شوینده مناسب و آب ولرم استفاده کنید

شستن این پارچه با آب داغ و مواد شوینده قوی ساختار آن را از بین می برد. برای تمیز کردن این پارچه آب گرم با دمای 30 درجه و مواد شوینده ملایم کافی است.


مفهوم یادگیری: تفاوت بین توری و گیپور


گیپور را به تنهایی بشویید

به یاد داشته باشید که زیپ و دکمه روی لباس های دیگر می تواند به پارچه گچی آسیب برساند. بنابراین اگر می خواهید آن را در لباسشویی بگذارید، خودتان آن را بشویید. ماشین لباسشویی نیز مفید است.

از چلاندن پارچه گیپور کتان بپرهیزید

همانطور که قبلا ذکر شد قسمت های مختلف این پارچه توسط نخ های نازکی به هم متصل می شدند. بنابراین نگه داشتن و تکان دادن پارچه پس از شستشو می تواند به ساختار آن آسیب برساند.

پارچه گیپور نیاز به اتو کشی ندارد

این پارچه به سختی چروک می شود و نیازی به اتو ندارد. فقط می توانید از اتو بخار برای کشیدن خطوط عمیق روی آن استفاده کنید. برای اتو کردن کامل این پارچه، حتما از یک پارچه نخی به عنوان محافظ استفاده کنید.

منبع: www.masterclass.com

4/5 – (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا