پارچه و خیاطی

همه چیز درباره پارچه مخمل کبریتی؛ کاربردها و روش‌های نگهداری و شست‌وشو

پارچه مخمل همسان یکی از بادوام ترین، جذاب ترین و راحت ترین پارچه هاست که مناسب فصل پاییز و زمستان است. انواع لباس های بچه گانه، زنانه و مردانه از پارچه مخمل همسان تهیه می شود.

این پارچه ضخیم اما گرم و نرم معمولاً از پنبه یا ترکیبی از پنبه و پشم تهیه می شود. رایج ترین استفاده از پارچه مخمل، ست کردن با شلوار است. بلوز، کت، دامن یا سرهمی بچه گانه نیز در این پارچه جذاب جلوه شگفت انگیزی خواهد داشت. از این فرصت استفاده می کنیم و در مورد ویژگی های این پارچه زیبا و کاربردی با شما صحبت می کنیم.

داستان پارچه مخمل کبریتی از کجا آغاز شد؟

تاریخچه این لباس به 200 سال قبل از کریسمس برمی گردد. در آن زمان پارچه ای به نام فسطین در مصر استفاده می شد که شبیه پارچه معمولی بود. صدها سال طول کشید تا این گیاه به اروپا راه پیدا کند. در قرن شانزدهم، بازرگانان ایتالیایی و اسپانیایی برای تولید لباس‌های گرم و محبوب دربار به اروپا آوردند.

در قرن ۱۸ این پارچه کم‌کم به پارچه‌ای مدرن و امروزی تبدیل شد. کارگرانی که در طبقه‌ پایین جامعه جا داشتند، بیشتر از آن بهره می‌بردند.  اگر سری به دیکشنری آکسفورد بزنیم، خواهیم دید که نخستین بار در ۱۷۷۴ واژه‌ مخمل کبریتی وارد آن شده. در دوره ویکتوریا یا همان اوج انقلاب صنعتی این پارچه کاربردی در همه اروپا و امریکا به تولید انبوه رسید تا به لباس مناسبی برای قشر کم‌درآمد جامعه تبدیل شود.

مرتبط  ۱۰ پارچه‌ مناسب برای لباس کودک را بشناسید

پوشاک خز تا قرن بیستم رایج بود، زمانی که به تدریج نامی به آن داده شد و مردم گفتند که برای کودکان مناسب است. در جنگ جهانی اول برای تهیه لباس نظامی به او مراجعه کردند. با گذشت زمان، به نماد جنبش اعتراضی دهه 1970 تبدیل شد. مخملی اغلب توسط افراد مشهوری مانند وودی آلن، باب دیلن و پابلو پیکاسو دیده می شد.

ویژگی پارچه مخمل کبریتی چیست؟

این لباس چشم نواز دارای راه راه های عمودی برجسته است. این ماهیت راه راه ها است که آنها را از پارچه هایی مانند ابریشم و جیر متمایز می کند. حساسیت آن زمانی افزایش می یابد که از تکنیک های آن به صورت افقی یا عمودی روی پارچه استفاده کنیم. بنابراین، بدون برش خشن، لباس جالب و غیر معمول به نظر می رسد

این لباس زیبا می تواند ساده یا طرح دار باشد، مانند گل یا چک. برخی نازک و نازک، برخی ضخیم با خطوط برجسته هستند.

کاربرد پارچه مخمل کبریتی

همانطور که در مرور تاریخچه گفتیم، این پارچه بادوام برای دوخت لباس کارگران و سربازان بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. بعدها که با اقبال بیشتری مواجه شد، برای دوخت لباس، شلوار، کلاه و کت کودکان انتخاب شد. سازندگان لوازم جانبی به مخملی همسان اشاره کردند و ظاهری جزئی به پارچه لامپ و روکش مبل دادند.

پارچه مخملی کبریتی ضد لغزش است. بنابراین دوخت با آن آسان است. خیاط های غیرحرفه ای به راحتی می توانند این نوع لباس ها را بدوزند.

امروزه برای ساخت شلوار، سرهمی، انواع لباس بچه گانه، دامن، مانتو، کاپشن، پیراهن و ملحفه درست می کنند و می دوزند.

مرتبط  روش‌هایی عالی و کاملا موثر برای پاک کردن لکه چربی از روی لباس

چه لباس‌های زنانه‌ای می‌توانیم با مخمل کبریتی بدوزیم؟

در فصل سرد، مخمل کبریت انتخاب مناسبی برای کاپشن، شلوار، دامن، دامن یا لباس تک زنانه است. اگرچه ممکن است روند سال 2021 نباشد، اما طرفداران خود را دارد.

کدام لباس‌های مردانه با این پارچه جذاب از آب درمی‌آیند؟

شلوار محبوب ترین انتخاب برای آقایان است. علاوه بر این، این ژاکت برای روزهای سرد پاییزی مناسب است. برخی از افراد کلاه های مخملی همسان را دوست دارند.

چطور لباس‌های مخمل کبریتی را بشوییم؟

بیشتر لباس ها را می توان در آب سرد یا گرم شست. البته آب گرم بهترین انتخاب نیست. لامپ و پارچه. بهترین گزینه این است که برچسب مراقبت را بررسی کنید.

  • کت های مخملی ماچا برای تمیز کردن خشک مناسب هستند. کت ها معمولا از پارچه های ضخیم تر ساخته می شوند و خشکشویی به حفظ ظاهر و دوام آنها کمک می کند.
  • دکمه و زیپ شلوار را می بندیم و برمی گردیم. این بهترین راه برای شستن شلوار است. ابری نمی شود و قابل تخریب نیست.
  • هنگام شستن لباس های مخمل کبریتی، توصیه می شود ماشین لباسشویی را بیش از حد بار نکنید. ما همزمان با Match Velvet، حوله، فوتر یا لباس های معمولی را در ماشین لباسشویی قرار نمی دهیم.
  • لباس های تیره در آب سرد بهتر است. پاستیل ها و سفیده ها را می توانیم در آب داغ بشوییم.
  • لباس ها را بعد از شستن تکان می دهیم. بهتر است خشک کن را در بالاترین سطح قرار ندهید و لباس ها را کمی مرطوب از ماشین لباسشویی خارج کنید. حالا دکمه ها را خاموش می کنیم. جیب ها را مرتب می کنیم و با لذت آنها را آویزان می کنیم.
مرتبط  پارچه بافت یا شانل مناسب چه فصلی است؟

اتو و نگهداری این پارچه جذاب و بادوام چگونه است؟

با هر احتیاط اگر لباس هایمان چروک شد پشت سر اتو می کنیم. دمای متوسط ​​آهن کافی است. اتو را به مدت طولانی روی پارچه نگذارید زیرا ممکن است آثار آهنی روی لباس باقی بماند. هیچ کس دوست ندارد با لباس های گشاد دیده شود. اگر به لباس مخملی یا لباس های دیگر ما چسبید، می توانیم با برس لباس یا پرز پاک کن کمک کنیم. گاهی اوقات لازم است دوباره آن را بشویید.

این پارچه را می خواهید؟ چه نوع لباس های مخملی در کمد لباس شما وجود دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا