روانشناسی

مراحل کنترل خشم در رابطه چیست؟

چگونه خشم را در یک رابطه کنترل کنیم؟ صحبت کردن در مورد خشم همه ما را به یاد رفتاری می اندازد که به دلیل عصبانیت در مقطعی انجام داده ایم. خشم انگلی است که اگر کنترل نشود، می تواند انفجاری بزرگ و هولناک ایجاد کند و روابط و احساسات را از بین ببرد. اما نگران نباش! این احساس کاملاً مهار و کنترل شده است. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان نکات طلایی برای کنترل این احساس قدرتمند و مخرب ارائه کرده ایم. با بنوان بمانید.

چند نکته کلیدی برای کنترل خشم در رابطه

مدیریت خشم در یک رابطه یک مهارت طلایی است که می تواند از تعارض، عصبانیت، آسیب و در نهایت از هم گسیختگی در روابط جلوگیری کند. وقتی این احساس به وجود می آید فقط کمی خود را کنترل کنید و در همان دقیقه اول پاسخی ندهید تا اولین طوفان را آرام کنید و ذهن ما با آرامش بیشتری پاسخ می دهد. رفتارهای کوتاه مدت کنترل خشم را بیاموزید. برخی از نکات اصلی به شرح زیر است:

به بهانه ایجاد آرامش، فضا را پرتنش و متشنج نکنید

گاهی اوقات برای مدیریت خشم در رابطه در هنگام درگیری و عصبانیت، احساس می کنید که سکوت و ترک فضا به آرامش روحیه کمک می کند. توجه داشته باشید که گاهی اوقات این عمل می تواند باعث واکنش و افزایش مقداری تورم در ناحیه شود. بنابراین بهتر است برای کنترل خشم در یک رابطه، به او بگویید که می خواهید آرام شوید و قبل از اینکه شریکتان را در احساسات مختلف و سوءتفاهم ها ترک کنید، در شرایطی آرام با او صحبت کنید. به کاهش استرس کمک زیادی می کند. اما چون توجه ندارید، می توانید کارهای اشتباه انجام دهید. به یاد داشته باشید که اصرار، تهدید، عصبانیت، عصبانیت و رفتار پرخاشگرانه در چنین شرایطی باعث ناراحتی و عصبانیت طرف مقابل می شود. بنابراین آرامش خود را حفظ کنید و خوب لباس بپوشید و فراموش نکنید که در مکالمه خود را کنترل کنید. در این زمان به همسرتان بگویید که حاضرید هر مکالمه ای را بشنوید و به او زمان بدهید.

مرتبط  دلیل اصلی خیانت مردان متاهل افشا شد

بر مدیریت خود تمرکز کنید نه شریک زندگی‌­تان

به یاد داشته باشید که ما نمی توانیم احساسات، افکار و رفتار افراد را کنترل کنیم. اما ما قطعا می توانیم رفتار خود را برای کنترل خشم در رابطه کنترل کنیم. آرام کردن بسیار موثرتر و کارآمدتر از تلاش برای آرام کردن طرف مقابل است. بنابراین به جای گفتن «لطفا آرام باش» و چند نفس عمیق و آرام، اگر می‌خواهید اوضاع را تغییر دهید، سعی کنید آرام باشید. سعی نکنید آن را کنترل کنید. زیرا ممکن است احساسات منفی داشته باشید. سعی کنید وقتی عصبانی هستید افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید، شما این کار را فقط برای گوش دادن و تخلیه خشم خود انجام می دهید، نه برای سرزنش او، زیرا برعکس خواهید شد! به یاد داشته باشید، اگر حرف ها و اعمال شما باعث ترس در ذهن شریک زندگی تان شود، بعید است که او به شما گوش دهد. اختلالات رفتاری اغلب باعث تنش در روابط می شود

نسبت به مثلت احساسی آگاه باشید

گاهی اوقات وقتی از دست کسی که دوستش داریم عصبانی و ناراحت هستیم، بهترین راه برای مدیریت و آرام کردن خشم در یک رابطه این است که مشکل را با شخص دیگری در میان بگذاریم. در واقع، وقتی از شخص سوم برای مدیریت استرس عاطفی خود در یک رابطه استفاده می کنیم، به آن «مثلث عاطفی» می گویند. این روش بد نیست. اما به یاد داشته باشید که گاهی اوقات این مثلث می تواند ما را از حل مشکلات در رابطه کاملمان باز دارد و می تواند شریکمان را تنها بگذارد یا او را تدافعی تر کند. اما شما حق دارید برای یافتن بهترین راه حل با روانشناس یا مشاور خود مشورت کنید. چون او مردی منصف است و سعی می کند مشکل شما را حل کند نه اینکه شما را تایید یا تکذیب کند.

مرتبط  با این ترفندها در مهمانی باکلاس باشید! +ویدیو

مسائل گذشته را نادیده بگیرید

به یک نکته بسیار مهم در مورد کنترل خشم در روابط توجه کنید! آنچه مهم و قابل توجه است این است که همیشه موضوعاتی وجود دارد که باعث عصبانیت و اضطراب در افراد می شود و به دعوا و مشاجره تبدیل می شود. به عنوان مثال، مسائلی مانند پول، سیاست، مذهب، جنسیت، والدین یا مسائل خانوادگی می تواند باعث تعارض شود. به همین دلیل، به راحتی می توان تصور کرد که نظرات مختلف می تواند منجر به خشم و درگیری شود; اما اغلب آنچه که منجر به این درگیری ها می شود، واکنش های شکل نیافته ما به موقعیت ها است، نه نظرات واقعی ما! به عبارت دیگر، زمانی که عصبانی هستید، روی مشکلاتی که اتفاق افتاده یا به پایان رسیده اند تمرکز کنید و با تمرکز بر وقایع خشم خود را تشدید نکنید.

خشم چطور به روابط آسیب می‌زند؟

خشم یک احساس بسیار قدرتمند است که اگر به روشی بالغ ابراز نشود می تواند بسیار خطرناک باشد. به خصوص در روابط عاطفی، عصبانیت کنترل نشده می تواند خطرناک باشد. به همین دلیل است که مدیریت خشم در روابط بسیار مهم و مفید است. روابط خوب بر اساس ارتباطات خوب (مرزها، همکاری، احترام و حمایت) ایجاد و توسعه می یابد. هنگامی که خشم کنترل نشود، مهارت های ارتباطی خوب (مرزها، توافق، احترام و حمایت) را از بین می برد. این پدیده باعث ایجاد ناامنی در دو طرف می شود و در درازمدت احساسات را از بین می برد و به اختلاف کامل منجر می شود. زیرا در حال حاضر شرایط تحت کنترل خشم است و طغیان های عاطفی در مهمانی ها باعث قضاوت های نادرست می شود.

مرتبط  با این کارها دیگران عاشق شما می‌شوند

چه زمانی خشم به سوءاستفاده عاطفی تبدیل می‌شود؟

سوء استفاده عاطفی شامل رفتارهایی است که باعث آسیب یا آسیب می شود. خواه جسمی، ذهنی یا عاطفی برای شخص دیگری باشد. با این حال، قلدری و آزار و اذیت می تواند از منابع مختلفی باشد و همیشه عمدی نیست. هیچ عذری وجود ندارد و او نمی پذیرد که به گروه اجازه کارهای بد را نمی دهد. به عبارت دیگر، وقتی یک نفر ساکت یا غمگین است و در هنگام بروز خشم واکنشی نشان نمی دهد و دیگری سوء استفاده می کند و راهی برای حل مشکل نمی یابد، با خشونت برخورد می کند. بنابراین رفع خشم در روابط بر عهده عزیزان است.

چرخه خشم در رابطه

وقتی همسرتان خشم خود را منفی نشان می دهد. عصبانی و ناامید می شوید. این رفتارها می‌توانند بذر خشم و ترس را بکارند و معمولاً آن خشم را به شخص دیگری منتقل می‌کنند که منجر به تغییرات منفی می‌شود. خود را با ابزارهایی برای رها کردن و مدیریت خشم در رابطه خود مجهز کنید.

شکستن چرخه خشم در روابط

مطمئناً شکستن چرخه خشم ناشی از کار دشوار است. اما اگر یکی از طرفین مشکل را بپذیرد و عقب نشینی کند کافی است. در این مرحله می توانید با عشق و ذهنی آرام شرایط را مدیریت کنید. این گام آگاهانه با هدف تغییر چرخه احساس گناه و رنجش به استفاده از کلمات مبتنی بر احترام و همدلی است. به عبارت دیگر، چرخش به سوی آشتی و بخشش است. به یاد داشته باشید که مدیریت خشم برای روابط معجزه می کند!

سخن آخر

خشم یک احساس بسیار قدرتمند و مخرب است و اگر کنترل نشود، می تواند عواقب ناگواری داشته باشد و روابط را از بین ببرد. در این مقاله از بنوان برای کنترل خشم در روابط؛ او در مورد نقاط ضعف خود و نحوه غلبه بر آنها صحبت کرد. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا