پارچه و خیاطی

با انواع پارچه دورس آشنا شوید

دوراس نوعی پارچه پاییزی و زمستانی است که روی دستگاه ریسندگی تولید می شود. شکل دایره ای این پارچه اجازه ورود هوا را می دهد. بنابراین از بدن شما در برابر سرما محافظت می کند. بسته به جنس، ضخامت و ضخامت پارچه های مختلف را می توان طبقه بندی کرد. امروزه از نخ پنبه ای عمدتاً برای ساخت پارچه های سخت استفاده می شود. استفاده از این الیاف باعث راحتی بیشتر لباس ها می شود. علاوه بر این، پارچه های خارجی موجود در بازار با الیاف دیگری مانند پلی استر، ویسکوز، لاک و … تولید می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در این مقاله در مورد انواع پارچه ها، خواص و کاربرد آنها صحبت خواهیم کرد، پس تا انتها با ما همراه باشید.

پارچه دورس چیست؟

قبل از معرفی انواع پشتی باید ساختار این پارچه را بدانیم پس با پاسخ به سوال پشتی چیست؟ ما با دارس شروع می کنیم، نوعی پارچه نخی بافته شده که نسبت به سایر پارچه های پنبه ای سنگین تر است.

برای بافت پارچه از الیاف طبیعی و مصنوعی مختلفی استفاده می شود. برای بستن برخی از این پارچه ها از توری یا لاک استفاده می شود که خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد. از این پارچه ها می توانید برای دوخت لباس ورزشی، لباس ورزشی، شلوار، پیراهن و بلوز در پاییز و زمستان استفاده کنید. لباس های دوراس امروزه دارای قد های متفاوتی هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

قیمت پارچه دورس برای هودی

انواع پارچه دورس

انواع پارچه را می توان بر اساس نوع پارچه، ضخامت و وزن پارچه طبقه بندی کرد. پارچه نخی یکی از محبوب ترین پارچه های موجود در بازار است. از این پارچه می توانید سبک های مختلف ورزشی و روزمره بسازید. همچنین رایج ترین انواع نخ های موجود در بازار دو و سه رشته می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم. شما می توانید هر نوع پارچه دراس را در فروشگاه اینترنتی دورک نگار جستجو و خریداری کنید.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه حریر؛ انواع، مزایا، معایب و روش‌های مراقبت از این پارچه

دورس سه نخ؛ یکی از بهترین انواع پارچه دورس 

پارچه سه بعدی یکی از رایج ترین و محبوب ترین پارچه های موجود در بازار است. از سه نوع پارچه استفاده می شود که یکی از آنها نخی است. پارچه سه تکه بزرگتر، قوی تر و گرمتر از پارچه دو تکه است. بنابراین از این پارچه برای دوخت لباس های پاییزی و زمستانی استفاده می شود.

دورس دو نخ

برزنت های دولا یکی از رایج ترین انواع برزنت های موجود در بازار هستند. در بافت این پارچه از دو نوع نخ استفاده شده است که یکی از آنها عمدتاً نخی است. پارچه های دولا به ضخامت پارچه های دیگر نیستند. این پارچه برای دوخت کلیه ست های ورزشی، لباس های خانگی و بهاره مناسب است.


بیشتر بخوانید: مضرات لباس های قدیمی را بشناسید


دورس پنبه

یکی از رایج ترین موادی که برای ساخت پارچه های دوراس استفاده می شود نخ پنبه است. پارچه دورسی که از 100% نخ پنبه ساخته شده است به عنوان بهترین سبک دورسی شناخته می شود. پارچه جذب رطوبت و راحتی خوبی دارد. ماندگاری این پارچه ها بسیار بالاست و با گذشت زمان شکل آنها تغییر نمی کند. علاوه بر این، پارچه های نخی به دلیل عدم استفاده از طناب های کشسان در پارچه خود، بیشتر از انواع دیگر منقبض نمی شوند. این پارچه برای دوخت هر نوع پیراهن، شلوار اسپرت و پلیور راحت مناسب است.

دورس ملانژ

پارچه ملانژ یکی از پارچه هایی است که عمدتا برای تولید لباس های ورزشی زنانه استفاده می شود. این پارچه از نخ ملانژ بافته شده است. نخ ملانژ به صورت مخلوطی از نخ سفید و نخ رنگ شده تولید می شود. بنابراین پارچه ملانژ رنگی مشابه با نخ ملانژ دارد. استفاده از الیاف ملانژ برای ساخت پارچه، ارزان تر از الیاف پنبه است. پارچه دوراس ملانژ برای ساخت شلوار گرم، کلاه، دستکش و … استفاده می شود.

مرتبط  انواع پارچه دامنی و 5 مدل دامن کاربردی + عکس

دورس سه نخ ملانژ لاکرا

همانطور که از نام این پارچه پیداست در ساختار آن از نخ های پنبه ای، ملانژ و لاک استفاده شده است. استفاده از نخ ملانژ در این پارچه باعث کاهش هزینه های تولید می شود. استفاده از نخ لاکرا نیز باعث بهبود انعطاف و کشسانی این پارچه می شود. از نخ لاک سه لایه ملانژ برای آب بندی انواع هودی و پلیور زمستانی استفاده می شود.

دورس پنبه لاکرا

وارنیش نوعی پارچه چرمی است که از ترکیب الیاف پنبه، پنبه و الیاف لاک تهیه می شود. این لباس عالیه ضخامت و راحتی این پتو آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای پوشش زمستانی تبدیل کرده است.

دورس پلی استر

پلی استر یکی از رایج ترین الیاف مصنوعی است که برای تولید پارچه های پنبه ای استفاده می شود. پارچه پلی استر در مقایسه با سایر پارچه های موجود در بازار گران است. این پارچه ها از پنبه ساخته شده اند و مقداری رطوبت دارند. از نخ پلی استر برای دوخت پیراهن، شلوار و شلوار استفاده می شود.

خرید پارچه نخ پنبه دورس

دورس گلکسی

پارچه گلکسی یکی از رایج ترین انواع پارچه های مورد استفاده در لباس های ورزشی است. پارچه Tursal Galaxy از الیاف مصنوعی استفاده می کند. Dors Galaxy یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس پاییزی است.

دورس سلانیک

یکی دیگر از انواع پارچه هایی که امروزه در بازار به فروش می رسد، پارچه سالونیکی است. معمولا این پارچه های دوراس از ترکیه به ایران وارد می شود. این پارچه ها بسیار باکیفیت هستند و قیمت بیشتری نسبت به سایر پارچه های دوراس دارند. پارچه سلانیک برای دوخت پیراهن، هودی و شلوارهای ضخیم و با کیفیت استفاده می شود.

دورس پشت پنبه

پارچه های برزنتی یا پنبه ای یکی از محبوب ترین پارچه های موجود در بازار است. این پارچه نسبت به سایر انواع پارچه گرمتر است و سطح داخلی آن بسیار نرم و راحت است. در طی مراحل تولید پارچه نخی، پشت پارچه دوخته و باد می شود. از این پارچه ها می توانید برای دوخت انواع لباس های گرم استفاده کنید.

ویژگی های کاربردی انواع پارچه دورس

ویژگی های خوب لباس های دوراس فالوورهای زیادی برای آنها به ارمغان آورده است. به طور کلی پارچه های دورا بسته به نوع الیاف مورد استفاده دارای ویژگی های متفاوتی هستند. برخی از ویژگی های بارز Doris که باعث محبوبیت و استفاده گسترده آن شد عبارتند از:

  • انعطاف پذیری بسیار بالا
  • محافظت خوب از بدن در برابر هوای سرد
  • استحکام و دوام بسیار خوب
  • چین و چروک کمتر و بدون نیاز به اتو
  • امکان چاپ طرح های مختلف روی پارچه
  • قیمت مناسب نسبت به کیفیت
مرتبط  پارچه شانل چاپی چیست + 5 ایده استایل زمستانی با این پارچه

شما به لباس های پاییزی و زمستانی بیشتری دسترسی دارید. به غیر از پارچه دورس می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی رگ نگار آن را خریداری کنید.

انواع پارچه دورس چه کاربردهایی دارند؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، پارچه دوراس برای دوخت انواع لباس های پاییزی و زمستانی استفاده می شود. بنابراین می توانید انواع شلوار، پیراهن، ژاکت، گرمکن، لباس ورزشی، روپوش، لباس ورزشی و … را بدوزید. لباس ها و مدل های ساخته شده با پارچه دوراس کاربردی هستند و هرگز از مد نمی افتند. علاوه بر این، کیفیت بالا ظاهر خود را برای سال ها حفظ می کند و نمی شکند. به همین دلیل بسیاری از لباس های زمستانی که امروزه مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرد با پارچه های دوراس ساخته می شوند. شما می توانید پارچه مورد نظر خود را در فروشگاه اینترنتی انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده می کنید در این مقاله به انواع پارچه ها، خواص و کاربرد آنها پرداخته ایم. هر نوع پارچه وزن و ضخامت متفاوتی دارد، اما در کل پارچه دوراس راحت، نرم، انعطاف پذیر و بسیار بادوام است. همچنین با ساخت بافتنی دایره ای گرمای خوبی را فراهم می کند. بنابراین این پارچه ها برای دوخت انواع لباس های پاییزی و زمستانی مناسب هستند. از جمله هودی، شلوار و ژاکت. بلوزها، پارچه‌های d’Orsay که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند در اشکال و رنگ‌های متنوعی هستند. همچنین می توانید تصاویر مختلف را چاپ کنید و به آنها زیبایی بیافزایید. فروشگاه اینترنتی دهنگر با پیشنهاد انواع پشم شما را در سفر همراهی می کند.

منبع: https://blog.treasurie.com/what-is-fleece/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا