پارچه و خیاطی

پارچه مخمل کبریتی چاپی چیست + ایده دوخت آن

با فرا رسیدن فصل پاییز و سردی هوا، فروش پارچه های ضخیم و گرم افزایش می یابد. یکی از پارچه های پرطرفدار در این فصل، پارچه مخمل ودکا است. کبریت پارچه مخمل یکی از بهترین و زیباترین پارچه های فصل پاییز است. مخمل کبریت ساده و بدون ساختار یکی از محبوب ترین پارچه هایی است که باید با آن آشنا شوید. با این حال جالب است بدانید که طرح ها و رنگ های پارچه مخمل هماهنگ بسیار متنوع است. از این رو نمونه ای کلاسیک از این پارچه – پارچه مخمل کبریت چاپ شده را به شما معرفی می کنیم. بنابراین اگر به پارچه های چاپی و طرح دار علاقه مند هستید، مطالعه این مقاله برای شما مهم است و به شما در انتخاب پارچه کمک می کند.

روش چاپ طرح و نقش بر روی این پارچه چگونه است؟

برای چاپ طرح روی پارچه مخمل کبریت از سابلیمیشن استفاده می شود. این روش را روش چاپ دیجیتال می نامند. در این روش هر طرحی با استفاده از فشار و حرارت از کاغذ به پارچه منتقل می شود. چاپ سابلیمیشن به چاپ سابلیمیشن رنگ نیز معروف است. این روش اغلب برای چاپ طرح ها روی پارچه استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم این روش چاپ پارچه، کیفیت و دوام بالای طرح نهایی است.

ویژگی های پارچه مخمل کبریتی چاپی

چاپ پارچه مخمل منطبق یک تکه رنگ ثابت است که با پارچه مخمل مطابقت دارد. اما این دو تخم مرغ نیز متفاوت هستند. بنابراین شناخت این پارچه و کیفیت آن بسیار مهم است.

ظاهر پارچه مخمل کبریتی چاپی

پایه مخملی با چاپ تونال و پایه مخملی تونال. بنابراین این ماده ظاهری بیگانه دارد. پارچه مخمل چاپی با چاپ طرح های مختلف بر روی پارچه و اعمال فرآوری خاص تولید می شود. با این حال، تنها تفاوت این دو ماده در طرح و رنگ است. این پارچه خطوط مشهودتری نسبت به پارچه مخمل ساده دارد. این باعث می شود که مخمل چاپ شده صاف تر و یکدست تر به نظر برسد. این بدان معناست که این پارچه ها ارزان تر از مخمل ساده هستند. سمت عقب پارچه مخمل مربوطه به رنگ سفید چاپ شده است تا با پارچه مخمل ساده تضاد داشته باشد.

مرتبط  پارچه شانتون مانتویی و آشنایی با انواع آن

قیمت پارچه مخمل کبریتی چاپی

ضخامت پارچه مخمل کبریتی چاپی

اگر دو تکه پارچه راسته و یک پارچه کبریت چاپ شده را کنار هم قرار دهید، متوجه می شوید که پارچه کبریت چاپ شده نازکتر است. وزن و ضخامت این پارچه سبکتر از کتان ساده است. همانطور که قبلا ذکر شد، این به دلیل این واقعیت است که مواد در طول فرآیند تولید شکسته شده و ضخامت آن کاهش می یابد. با این حال، این لباس همچنان به عنوان یک لباس ضخیم و گرم مناسب برای روزهای سرد پاییزی توصیف می شود.


توصیه ما: 5 نکته برای پوشیدن شلوار مخملی هماهنگ در پاییز + عکس


ایستایی پارچه مخمل کبریتی چاپی

از آنجایی که مخمل ساده ضخیم است، بیشتر برای دوخت سبک آخردار استفاده می شود. اما مخمل منطبق چاپ شده به اندازه مخمل منطبق معمولی ضخیم و خشک نیست. نازک بودن مخمل که با چاپ همخوانی دارد، این پارچه را برای دوخت الگوهایی که نیاز به پایداری متوسط ​​دارند، مناسب می کند. خاصیت ارتجاعی و نرمی این پارچه آن را به پارچه ای نرم تبدیل کرده است.

خوش دوخت بودن و اتوکشی راحت این پارچه

لباس های سنگین می توانند باعث مشکلات دوخت شوند. همانطور که همه ما می دانیم، مخمل ساده و مناسب یکی از بهترین لباس های دوخت است. با این حال، از آنجایی که الگوهای مخمل ساختار و جریان بیشتری دارند، دوخت آن‌ها راحت‌تر است. این مشکل برای مبتدیان بسیار مهم است. فقط سعی کنید وقتی دوخت خوب است این پارچه را بدوزید. اگر نگران قابلیت اتو و شستشوی این پارچه هستید، باید بدانید که پارچه مخملی با طرح های هماهنگ مقاومت بسیار کمی در برابر چروک دارد. بنابراین می توانید با خیال راحت از آن برای دوخت لباس استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

دوام و استحکام پارچه مخمل کبریتی چاپی

یکی از عوامل مهم در انتخاب پارچه، کیفیت و دوام بالا است. لباس های کثیف پس از استفاده مکرر یا شستن کیفیت اولیه خود را از دست می دهند و بی مصرف می شوند. نخ با کیفیت بالا که با پارچه مخملی هماهنگ شده است شما را راحت می کند. این پارچه جزو پارچه های بادوام طبقه بندی می شود و در تابستان به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

الیاف و بافت پارچه مخمل کبریتی چاپی

زیر بازو، این پارچه نرم، انعطاف پذیر و انعطاف پذیر است. یک لمس انگشت برای دانستن کافی است. به همین دلیل است که مخمل متعادل یکی از بهترین پارچه ها برای پوست شماست. این ماده به خوبی از پوست شما محافظت می کند و در صورت استفاده طولانی مدت خراب نمی شود. اگر به پشت همان پارچه مخمل نگاه کنید، لطافت و الیاف آن را می بینید. همانطور که گفتیم پشت این پارچه سفید است و دانه بندی آن را از پشت پارچه می توانید ببینید. از آنجایی که درصد پلی استر این پارچه بیشتر از پارچه مخمل بازی است، میزان پلی استر این پارچه از پشت به وضوح قابل مشاهده است.

مرتبط  با این 5 پارچه برای دوخت لباس عروس آشنا شوید

نحوه نگهداری از پارچه مخمل کبریتی چاپی

این پارچه نیاز به مراقبت کمی دارد. اما نگران نباشید، فقط توصیه های ساده را دنبال کنید. سپس می توانید از کیفیت و استحکام پارچه مطمئن شوید.

  • بهتر است لباس های این وسایل را با دست بشویید.
  • اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، لباس های ظریف را از وسایل تیز جدا کنید.
  • از شوینده ها و پاک کننده های قوی استفاده نکنید.
  • زمان شستشو را کاهش دهید.
  • پس از دوخت، قبل از تا زدن، اجازه دهید لباس کاملا خشک شود.
  • پارچه مخمل ترکیبی عملاً بدون چروک است و نیازی به اتو کردن زیاد ندارد.
  • اگر پارچه شما نیاز به اتو دارد، آن را از پشت و جلو با پارچه متوسط ​​اتو کنید
  • لباس ها را در هوای آزاد و دور از اشیاء تیز نگهداری کنید

ایده دوخت پارچه مخمل کبریتی چاپی

اگر مواد طرح دار را برای استایل پاییزی دوست دارید پارچه مخمل چاپ شده برای شما مناسب است. در این بخش به شما چند مورد از کارهای جالبی که می توانید با این پارچه انجام دهید را نشان خواهیم داد.

بلوزهای تک جذاب با مخمل کبریتی چاپی

بلوز یک تکه یکی از آن چیزهایی است که تنوع و زیبایی منحصر به فردی به استایل شما می بخشد. پارچه مخمل چاپ شده بهترین پارچه برای دوخت بلوز است خواص منحصر به فرد این پارچه مانند ماندگاری متوسط ​​و دوخت خوب، این پارچه را به پارچه ای مناسب برای دوخت بلوز تبدیل کرده است. شما می توانید از این بلوزها به سبک کژوال استفاده کنید نحوه مدل سازی این بلوزها نیز بسیار ساده است بهترین گزینه برای پوشیدن با آنها شلوار جین یا لباس مشکی است برای کفش بهتر است از کفش اسپرت استفاده کنید

|

خرید پارچه مخمل کبریتی طرحدار

کت های زیبا

مانتو نقش مهمی در پوشش زنان دارد. شما می توانید از پیراهن به عنوان یک ماده فعال در رویدادهای مختلف خود استفاده کنید. پارچه ای که برای پیراهن انتخاب می کنید باید راحت باشد. پارچه ساده به ندرت برای دوخت لباس استفاده می شود. پارچه مخمل چاپی هماهنگ یکی از بادوام ترین پارچه های مورد نیاز برای دوخت پیراهن است. اگر به دنبال ظاهری رسمی برای رفتن به مهمانی ها هستید، بهتر است کت خود را با یک کت و کفش ورزشی مخملی ساده ست کنید. اما برای لباس های روزمره و رویدادهای غیررسمی، یک جفت چکمه و کفش گزینه بهتری است.

پیراهن های بلند دوست داشتنی

اگر می خواهید استایلی روستیک و جذاب برای پوشیدن در خانه یا به ندرت در روزهای سرد پاییزی داشته باشید، بهتر است مستقیم سراغ پیراهن بلند بروید. شلوار بلند شما را قد بلند و لاغر نشان می دهد. استفاده از پارچه چاپی نرم برای ساخت پیراهن های بلند پیراهن شما را پف کرده و زیبا نشان می دهد. برای ترکیب با این پیراهن زیبا، بهتر است یک پیراهن یا ژاکت ساده بپوشید.

مرتبط  پارچه گاباردین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شلوارهای کاربردی با مخمل کبریتی چاپی

شلوار یک عنصر کاربردی در استایل پاییزی است. از آنجایی که شلوار در استایل های زیادی استفاده می شود، می توانید آن را بپوشید و در فصل پاییز از زیبایی آن لذت ببرید. پارچه شلوار شما باید کمی کشدار باشد. کرفس چاپ شده یکی از پر کاربردترین پارچه های پاییزی برای ساخت شلوار است. طرح های چاپ شده روی این پارچه ها می توانند رنگ و بوی جدیدی به استایل شما ببخشند. می توانید این شلوار را با یک پیراهن ساده یا یک پیراهن تک رنگ ترکیب کنید. شما در انتخاب کفش آزاد هستید. می توانید از کفش های کالج، کفش های ورزشی یا کفش های کتانی به سبک خود استفاده کنید.

سارافون های شیک با پارچه مخمل کبریتی

یکی از ترکیب های لباسی که خانم ها و دختران جوان علاقه زیادی به آن دارند، سارافون است. شاید فکر کنید که فقط در روزهای گرم سال می توانید از این محصول استفاده کنید. اما اگر می توانید پارچه ضخیم و گرم بخرید، می توانید خودتان یک سارافون زیبا بدوزید. مخمل چاپی یکی از پارچه های ضخیم تر و گرم تری است که می توانید در کنار پلی استر بافته شده برای گرما استفاده کنید.

بلوز و شلوارهای پرفروش با مخمل کبریتی چاپی

بلوزها و شلوارهای چاپ شده ایجاد یک استایل زمستانی را آسان می کند. برای تکمیل استایل خود از کفش مناسب استفاده کنید. اگر می خواهید گرمای این کیف زیبا را بیشتر کنید بهتر است از آستر استفاده کنید. لباس های انگلیسی، مردانه و آمریکایی بهترین انتخاب برای پیراهن شما هستند. دوخت این یقه ها کیف شما را راحت تر می کند. کفش های ورزشی و شورت انتخاب خوبی برای تکمیل استایل شما هستند.

پیراهن های آستین دار فانتزی

اگر دوست ندارید زیر پیراهن خود را بپوشید، بهتر است پیراهن های آستین دار بپوشید. پارچه ای که برای ساخت این پیراهن ها استفاده می شود باید بتواند نقش های زیبایی ایجاد کند و بدوزد. پارچه مخمل با چاپ همسان یکی از پارچه های خوش تزئینی است که می توان از آن پیراهن های دخترانه درست کرد. آستین های پف دار و دامن های گشاد در این لباس زیبا به نظر می رسند. چکمه های جیر کوتاه می توانند استایل شما را تقویت کنند.

منبع: https://www.croftmill.co.uk/corduroy-and-needlecord-fabric

4.2/5 – (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا