بهداشت و سلامت

برای رشد مو چه بخوریم؟

همیشه آسان نیست که موهای خود را آنطور که می خواهید حالت دهید. حتی اگر خاکستری یا لاغر نباشد، دوست دارد چوب جادویش را تکان دهد تا دوباره سالم و قوی شود. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید تا با بهترین غذاها برای رشد موی سالم آشنا شوید

ژنتیک، محیط، استرس و غیره در این امر نقش دارند. انتخاب سبک زندگی مناسب نقش مهمی در سلامت مو دارد: رژیم غذایی شما.

بهترین غذاها برای رشد موی سالم

مانند هر رژیم غذایی دیگری، بهترین کاری که می توانید برای موهای خود انجام دهید این است که یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از انواع مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی داشته باشید.

اسفناج یکی از بهترین غذاها برای رشد موی سالم

اسفناج سرشار از مواد مغذی است و باید جزء اصلی هر رژیم غذایی سالمی باشد، به ویژه برای رشد مو، زیرا سرشار از ویتامین های A و C است.

ماهی چرب

ماهی نه تنها منبعی غنی از پروتئین، یک ماده مغذی کلیدی برای رشد مو، غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D است. اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد و عملکرد سلول ها مهم هستند و با کاهش ریزش مو در برخی افراد مرتبط است. مطالعات.

مرتبط  این خوراکی تا سحر شما را سیر نگه می‌دارد!

آووکادو یکی دیگر از بهترین غذاها برای رشد موی سالم

آووکادو یک غذای رایج است که باعث رشد مو می شود. آووکادو نه تنها سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند روغن زیتون و گردو است، بلکه منبع مهم ویتامین E نیز می باشد.

تخم مرغ از بهترین غذاها برای رشد موی سالم

ثابت شده است که تخم مرغ منبع موثری از پروتئین است و قبلاً اشاره کردیم که یک ماده مغذی ضروری برای موهای سالم است. تخم مرغ به خصوص حاوی بیوتین است. ویتامین هایی که به بدن در تولید کراتین و پروتئین های مهم برای رشد مو کمک می کنند.

ماست یونانی

شاید از دیدن ماست در لیست مواد غذایی برای رشد مو تعجب کنید اما برای این منظور ماست را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به طور کلی، ماست منبع خوبی از پروتئین است و در این مورد، ماست یونانی به ویژه سرشار از روی سالم، ماده معدنی مرتبط با رشد مو، و ریبوفلاوین، یکی دیگر از ویتامین های مهم برای رشد سلولی است.

سیب زمینی‌های شیرین

یکی از بهترین غذاها برای رشد موی سالم، سیب زمینی شیرین است. سیب زمینی شیرین برای رشد موی سالم مهم است زیرا بدن بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند. در میان بهترین نوشیدنی های سالم، این نوشیدنی سنگ کلیه را از بین می برد! مرا بخوانید

صدف یکی دیگر از بهترین غذاها برای رشد موی سالم

اگر جایی زندگی می کنید که غذاهای دریایی خوبی دارید، صدف انتخاب خوبی است و یکی از بهترین غذاها برای تحریک رشد مو است.

مرتبط  ۳ شربت چربی سوز تابستانی

دانه‌ها و آجیل

اگر به دنبال میان وعده های سبک برای موهای سالم هستید، دانه ها و مغزها را می توان به راحتی به هر وعده غذایی اضافه کرد. دانه های کتان و چیا منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، در حالی که تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E و آهن است. غلات کامل و دانه ها سرشار از پروتئین هستند و همچنین باعث رشد مو می شوند.

لوبیا و سایر حبوبات

لوبیا، باقلا، حبوبات مانند بادام زمینی و بادام زمینی غذاهای خوبی برای رشد مو هستند. آنها علاوه بر پروتئین های گیاهی، منبع خوبی از روی و سایر مواد مغذی ضروری مانند آهن و بیوتین نیز هستند.

پرتقال از بهترین غذاها برای رشد موی سالم

در نهایت، مرکبات در لیست بهترین مواد غذایی برای رشد مو قرار دارند. به خصوص پرتقال که منبع ویتامین C است. این ویتامین ضروری به بدن شما در جذب آهن کمک می کند، بنابراین مهم است که مقدار کافی آن را در رژیم غذایی خود نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا