بهداشت و سلامت

تقویت حافظه با عطر و درمان زوال عقل در خواب

اخیراً دانشگاه کالیفرنیا علوم اعصاب تحقیقاتی را برای بهبود حافظه با استفاده از بویایی انجام داده است که در نوع خود بسیار جدید و منحصر به فرد است. این مطالعه به بررسی اثرات شگفت انگیز عطر در بهبود حافظه و پیشگیری از زوال عقل در هنگام خواب پرداخت و نتایج بسیار عجیب و شگفت انگیز بود. در مورد ابعاد این مطالعه با بنوان بیشتر بخوانید.

تقویت حافظه با عطر

بهبود حافظه و درمان افسردگی با بوییدن عطر در هنگام خواب می تواند یک مشکل فوق العاده و شگفت انگیز باشد. اما محققان دانشگاه کالیفرنیا ثابت کردند که این فقط یک رویا نیست. مطالعات و مطالعات زیادی انجام شده است که فواید عطر را برای افزایش حافظه و بوی عطر در هنگام خواب برای جلوگیری از آلرژی نشان می دهد. یک واقعیت جالب در نتایج این مطالعه یافت شد.

نکات مهم در اثر تقویت حافظه با عطر

برخی از عطرها با اثرات شناختی مختلفی از جمله بهبود حافظه و پیشگیری و درمان زوال عقل مرتبط هستند.

اسانس‌های خاص

برخی از اسانس ها و عطرها تاثیر مثبتی بر تمرکز و حافظه دارند. به عنوان مثال، برخی از رایحه های لیمو، مانند روغن آهک و روغن لیمو، به طور کلی انرژی و تمرکز را افزایش می دهند.

تأثیر شنیداری

برخی از مطالعات نشان می دهد که برخی بوها می توانند حافظه را بهبود بخشند. رایحه ها و عطرهای تقویت کننده حافظه مانند نعناع، ​​گل رز یا اسطوخودوس و همچنین تمرکز و تاثیر مثبت آن بر حافظه در تحقیقات علمی ثابت شده است.

مرتبط  ۷ نشانه که می‌گوید کبد شما در خطر است!

ارتباط با احساسات

برخی از بوها می توانند محرک های احساسی باشند. احساسات مثبت و خوشایند مانند شادی و خنده، آرامش یا افزایش تمرکز به بهبود حافظه کمک می کند.

یکی از مهم ترین نکات در این مورد این است که بدانید تاثیرات رایحه ها بر حافظه برای افراد مختلف بسیار متفاوت است. با این حال، هر کسی می تواند این تحقیق را بر اساس تجربه شخصی خود در مورد عطرها یا عطرهای خاص تایید یا رد کند.

درمان زوال عقل و تقویت حافظه با عطر

درمان سرطان یک موضوع پیچیده و مهم است و به عنوان یک مشکل عمده سلامتی به حساب می آید. انجام تحقیقات علمی و مشورت با پزشکان متخصص در این زمینه حائز اهمیت است. بوی عطر در خواب می تواند حافظه را افزایش دهد، توانایی بوییدن را از دست بدهد، اما به عنوان جایگزینی برای ایجاد 70 بیماری عصبی و روانپزشکی استفاده نمی شود. بیماری هایی که حس بویایی را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از بیماری آلزایمر و سایر بیماری ها. پارکینسون یک بیماری روانی است که با اعتیاد به الکل همراه است. ویژگی منحصر به فرد بویایی، ارتباط مستقیم آن با مدارهای حافظه در مغز است. تمام حواس دیگر در درجه اول توسط تالاموس کنترل می شود. این دلیلی است بر این که استشمام یک رایحه قوی می تواند خاطرات را حتی از دور زنده کند.

از سوی دیگر، محققان قبلا دریافته بودند که قرار دادن افراد مبتلا به زوال عقل متوسط ​​در معرض 40 رایحه مختلف دو بار در روز باعث بهبود حافظه و مهارت های زبانی، کاهش افسردگی و بهبود حس بویایی آنها می شود. بنابراین می توان انتظار داشت که استفاده از عطر برای بهبود حافظه و درمان بیماری های روانی امکان پذیر باشد، با این حال دانشمندان همچنان در حال تحقیق برای بهبود حافظه با عطر هستند و امیدوارند به زودی به نتایج بهتری دست یابند. که اثرات آن یک داروی قوی دارویی تولید می کند.

مرتبط  این ۵ علامت را برای سلامتی خود جدی بگیرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا